کد مطلب: ۴۰۶۴۰۰

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

قیمت دلار و طلا در معاملات روز سه‌شنبه / دلار در برابر یورو تقویت شد

قیمت دلار و طلا در معاملات روز سه‌شنبه / دلار در برابر یورو تقویت شد

با افزایش خوش‌بینی‌ها به مذاکرات چین و آمریکا دلار در معاملات امروز تقویت شد. قیمت جهانی طلا اما باز هم افت کرد.

با افزایش نشانه‌ها مبنی بر ادامه مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا و حل‌وفصل مناقشات اقتصادی، دلار در معاملات امروز تقویت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، دونالد ترامپ روز گذشته اعلام کرد که روند اقدامات برای پایان دادن به جنگ تجاری میان پکن و واشینگتن به‌خوبی پیش می‌رود. در عین حال، لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید هم گفته است، در صورت مشاهده پیشرفت در مذاکرات، تعرفه‌هایی که قرار است در ماه دسامبر وضع شوند، برداشته خواهند شد.

در معاملات امروز در بازارهای آسیایی، ارزش دلار که در روزهای گذشته به کمترین سطح دو ماه گذشته رسیده بود، در برابر یورو افزایش یافت. هر یورو امروز به‌ازای 1.1148 دلار معامله شد.

پوند هم که روزهای ناپایداری را پشت سر گذاشته، با افزایش احتمال تعویق برگزیت و در انتظار تصمیم پارلمان برای مرحله بعدی، امروز به 1.2962 دلار رسید.

همچنین هر دلار روز سه‌شنبه به‌ازای 108.58 ین مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، در ساعات ابتدایی معاملات امروز در بازارهای آسیایی با اندکی رشد در سطح 97.30 قرار گرفت.

خوش‌بینی‌ها به مذاکرات چین و آمریکا اما کاهش قیمت جهانی طلا را به‌دنبال داشت.

هر اونس طلا امروز به هزار و 484 دلار و 12 سنت رسید.

مذاکرات اخیر واشینگتن و پکن بار دیگر اشتهای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های پرریسک را افزایش داده و این روند کاهش تقاضا برای طلا و قیمت آن را به‌دنبال داشته است.

در حال حاضر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در انتظار تصمیم فدرال‌رزرو برای کاهش نرخ بهره تا پایان ماه جاری هستند.

ادامه سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی ایالات متحده از جمله عواملی است که می‌تواند موجب کاهش سرمایه‌گذاری‌های دلاری و افزایش قیمت طلا شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.