کد مطلب: ۴۱۸۶۸۰

دلار اندکی کاهش یافت / طلا به بالاترین سطح ۱۲ روز گذشته رسید

دلار اندکی کاهش یافت / طلا به بالاترین سطح 12 روز گذشته رسید

در معاملات روز سه‌شنبه بازارهای آسیایی شاخص دلار با اندکی کاهش در سطح 97.645 قرار گرفت و قیمت جهانی طلا به بالاترین قیمت از 12 دسامبر رسید.

به‌دنبال افزایش عدم قطعیت ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ماه ژانویه، در معاملات امروز ارزش پوند در برابر دلار به کمترین سطح سه هفته گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با مخالفت‌های بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا برای تمدید مذاکرات با اتحادیه اروپا، سرمایه‌گذاران و معامله‌گران گمان می‌کنند که احتمالا خروج از اتحادیه بدون یک توافق انجام خواهد شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، امروز با اندکی کاهش در سطح 97.645 واحد قرار گرفت.

یورو در مقابل دلار بدون تغییر باقی ماند و هر دلار به‌ازای 109.37 ین ژاپن رسید.

قیمت جهانی طلا نیز امروز به بالاترین سطح از 12 دسامبر رسید. هر اونس فلز زرد در معاملات روز سه‌شنبه با قیمت هزار و 485 دلار و 20 سنت معامله شد.

نگرانی‌ها از روند مذاکرات تجاری از یک‌سو و انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف در آمریکا موجب شد تقاضا برای دارایی‌های امن از جمله طلا افزایش یابد.

در هفته‌های اخیر به‌دنبال انتشار خبر نهایی شدن فاز اول توافق تجاری، قیمت طلا روند کاهشی به خود گرفته بود. نگرانی‌ها از وقوع برگزیتِ بدون توافق و استیضاح ترامپ، رشد اندک طلا را در معاملات چند روز گذشته موجب شد.

همچنین امروز قیمت نقره با 17.42 دلار به‌ازای هر اونس ثابت ماند و پلاتین با 0.7 درصد کاهش به 929.53 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بخدا خجالت چیز خوبیه یه سری به چهار استانبول بزنید قیمت دلار آزاد دستتون بیاد والله شفافیت چیز خوبیه ارز سنا رو مردم میخان واسه چی