کد مطلب: ۶۴۱۲۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلیل آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر چه بود؟/ عامل خارجی در کار نبود

دلیل آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر چه بود؟/ عامل خارجی در کار نبود

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر به دلیل نشت بخارات بنزین پیرولیز از سیستم‌های فرایندی و تراکم ابر انفجاری به منبع حرارتی اطراف بود و هیچ‌گونه عامل خارجی برای این حریق متصور نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فریدون بندری، سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر در تشریح جزئیات و دلیل حادثه آتش‌سوزی در شرکت پتروپالایش کاوشگران بندر ماهشهر گفت: شب گذشته یک مورد آتش‌سوزی در مخازن بنزین شرکت پترو پالایش کاوش صنعت ماهشهر واقع در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی رخ داد.

وی اظهار کرد: این حادثه دو مصدوم داشت که یکی از مصدومان دچار سوختگی شدید شد.

بنا بر اعلام او در این حادثه ایجاد حریق در محوطه برج تصفیه‌خانه بنزین پیرولیز، بخش‌هایی از سوله بویلر حرارتی را نیز در برگرفت.

بندری افزود: این حادثه یک آتش‌سوزی فرایندی بود و هیچ‌گونه عامل خارجی برای آن متصور نیست.

پیش‌تر نیز یک مسئول فنی در منطقه ویژه اقتصادی گفت: با گرم شدن هوا و با توجه به درجه حرارت بالا در پتروشیمی‌ها، بروز آتش‌سوزی‌ها دور از انتظار نیست. ( باشگاه خبرنگاران جوان )

آتش اطفا شد

روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز اطفای کامل آتش خبر داد. بر اساس این اعلام، تانکر حامل موادی شبیه بنزین بود که در حلال‌ها و صنایع رنگ‌سازی به کار گرفته می‌شود. این حادثه به دلیل نشت بخارات بنزین پیرولیز از سیستم‌های فرایندی و تراکم ابر انفجاری به منبع حرارتی اطراف بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آره حتما

    • ناشناس

      بعد از 18 سال سابقه اشتغال در پتروشیمی این رو خدمت شما میگم این قبیل اتفاقات در مجتمع های پتروشیمی همیشه قابل پیش بینیه و اینکه بخوایم بگیم کار دشمنه یک فرضیه اشتباهه. اگه این حادثه به نسبت کوچک رو بخوایم به دشمن خارجی ربط بدیم حادثه مترینگ پتروشیمی بندرامام و حادثه برج تقطیر پتروشیمی بوعلی رو چطور باید توجیه کنیم؟!

  • ناشناس

    بله این یه اتفاق عادیه و اصلا هیچکی دخالت نداره اون یه نفر هم که جزغاله شد که مهم نیست عادیه …. همه چی آرومه….