کد مطلب: ۵۴۹۹۳۷

روحانی:

سال‌های ۹۳ تا ۹۶ دوران طلایی اقتصاد ایران بود

سال‌های ۹۳ تا ۹۶ دوران طلایی اقتصاد ایران بود

رئیس‌جمهور با انتقاد از مناظره‌های انتخاباتی و تاکید بر اینکه در این انتخابات به نظام جفا شد، گفت: از سال ۹۳ تا ۹۶ یک دوران طلایی اقتصاد در ۵۰ سال گذشته ایران بود

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: روند انتخابات با حواشی خود در حال برگزاری است. اساس انقلاب و تمام زحماتی که از سال ۴۱ کشیده شده برای این بوده که مردم ما شاهد نظام اسلامی باشند که یک بخش مهم آن، اخلاق است.

وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی برای حاکم شدن اخلاق اسلامی درست شد، افزود: اخلاق در نظام اسلامی آنقدر مهم است که پیامبر با تاکید و استفاده از کلمه (إنَّ) فرمودند که صرفاً من برای کامل کردن مکارم و فضایل اخلاقی آمده‌ام.

روحانی با بیان اینکه متاسفانه بخش اخلاق در این روز‌ها صدمه جدی دیده است، بیان کرد: آغاز اخلاق، راستگویی، وفای به عهد، عدم تحریف حقیقت‌ها و واقعیت‌هاست.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه انتخابات بسیار مهم است اما اخلاق از آن مهمتر است، گفت: هدف غایی و نهایی اسلام و بخشی از مردم سالاری، اخلاق است.

وی ادامه داد: باید به مردم توجه کرد و حضور آنها را جدی گرفت؛ ما نمی‌توانیم که با حضور و افکار مردم شوخی کنیم بلکه باید آنها را باید به انتخابات دعوت کنیم، باید واقعیت‌ها را به مردم گفته شود و در همه جا، مردم‌سالاری حاکم باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه همانطور که می‌گوییم مردم باید احساس امید کنند و از نظام و کشورشان دفاع کنند، باید ببینند که نظام هم برای آن‌ها ارزش قائل است، گفت: در این انتخابات جفا و ظلم‌های بسیار بدی شده است که یک مورد از آن‌ها را مقام معظم رهبری در زمینه احراز صلاحیت‌ها اشاره فرمودند و دستور دادند که جبران شود، حالا جبران شدن یا نشدن آن مساله بعدی است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کسانی که می‌گویند در این ۴۲ سال کاری انجام نشده، سوال پیش می‌آید که برای چه انقلاب شده است؟ بعد از انقلاب، دوره‌ای که امام بود، رئیس‌جمهور و نخست وزیر وظایف مشخصی داشتند، اما بعد از اصلاح قانون اساسی، همه اختیارات اجرایی در دست رئیس‌جمهور قرار داده شد.

روحانی با اشاره به اینکه اگر گفته شود همه دوره‌های ریاست‌جمهوری خلاف آن چیزی بوده که انقلاب و مردم خواستند و در این هشت سال کاری نشده است، به مردم ظلم کردید، افزود: بخش‌های مختلف مثل کشاورزی، صنعت، فضای مجازی و بسیاری از زیرساخت‌ها در دست مردم است و اگر بگوییم که کاری نشده است یعنی مردم کاری نکردند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در این سال‌ها کار‌های عظیمی انجام دادند، گفت: به مردم توهین می‌کنید؟ وقتی ما دولت را خطاب قرار می‌دهیم، فقط یک نفر و آن‌هایی که دوره میز هستند، خطاب قرار داده نمی‌شوند بلکه صد‌ها هزار نفر در سراسر کشور اعم از مدیرها، کارشناس‌ان و کارمندان در کنار هم دیگر دولت را تشکیل می‌دهند؛ توهین شما به دولت، متوجه میلیون‌ها نفر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مرتضی مناف زاده

    حسن کلید ساز اون چن سال اول ریاست جمهوریت مدیون احمدی نژادی . اقدامات اون تو چن سال دولت اولت کارساز بود
    دولت ها دو سال اول ریاست جمهوریشون رو زمامدار دولت قبلین
    جنابعالی علاوه بر تورم مملکت رو هم تعطیلی نابودی کشوندی . یک کلاس هم سواد اقتصادی نداری تو

    • ناشناس

      دیگر خواهشمندم چرت و پرت نگویید.

  • ناشناس

    خدا لعنتت کنه با..

  • رضوانی

    ظاهرا آقای روحانی فراموش کردن که خودشان در مناظرات انتخاباتی سال های 92 و 96 چطور رفتار کردند و چقدر از دولتهای قبلی خودشان بد گفتند و حالا مدعی رفتار اسلامی شدند.

  • ناشناس

    بری دیگه برنگردی….

  • سعید

    از نظر اقتصادی بهترین عملکرد دوران بعد از جنگ را دولت خاتمی داشت. آمار و ارقام تایید کننده هست، کمترین میزان تورم، کمترین میزان بیکاری و … مربوط به 8 ساله خاتمی بود.

    • احسان

      نه فقط اقتصاد بلکه در همه زمینه ها بهترین عملکرد متعلق به دولت خاتمی بوده.

  • ناشناس

    ولی قبول کنید و انصاف داشته باشید که یک وعده خیلی مهم روحانی محقق شد: “باید کار را به جایی برسانیم که به جای اینکه مردم دستشان را به سوی دولت دراز کند، دولت دستش را به سوی مردم دراز کند.” این وعده سال 99 توی بورس 100 درصد محقق شد. عشق کنید!

  • ناشناس

    ولی قبول کنید و انصاف داشته باشید که یک وعده خیلی مهم روحانی محقق شد: “باید کار را به جایی برسانیم که به جای اینکه مردم دستشان را به سوی دولت دراز کنند، دولت دستش را به سوی مردم دراز کند.” این وعده سال 99 توی بورس 100 درصد محقق شد. عشق کنید!

  • ناشناس

    اون دنیا تو بهشتم

  • ایرانی تورم زده

    به سلامت! برو فقط لطفاً …

  • ناشناس

    از یه جهت راست میگه چون کمترین افزایش نرخ ارز برای اون سه سال بود که اونم به لطف برجام نصف و نیمه بود