خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۸۶۴۲

دور تازه مذاکرات شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شل آغاز می‌شود

دور تازه مذاکرات شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شل آغاز می‌شود

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آغاز دور تازه مذاکرات این شرکت با شرکت انگلیسی- هلندی شل در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پس از این مذاکرات، نحوه مشارکت این شرکت در طرح‌های پتروشیمی ایران مشخص می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین علیمراد اظهار کرد: مذاکره با شرکت‌های صاحب نام اروپایی و آسیایی تداوم دارد و تاکنون نتایج بسیار خوبی به دست آمده است.

وی افزود: شرکت‌های خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری در ایران علاقه‌مند به مشارکت با شرکت ملی صنایع پتروشیمی یا پایش از سوی این شرکت هستند.

علیمراد گفت: با توجه به منع قانونی مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سرمایه‌گذاری، این موضوع امکانپذیر نیست.

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: این شرکت تنها می‌تواند روی پروژه‌های خاص با فناوری نو و در مناطق کمتر توسعه یافته سرمایه‌گذاری کند.

وی گفت: بنابراین شرکت‌های خارجی را یا به سمت این پروژه‌ها سوق می‌دهیم تا مشارکت آنها افزایش یابد و یا به سمت بخش خصوصی هدایت می‌کنیم.

علیمراد، حجم متقاضیان داخلی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های پتروشیمی را بسیار بیشتر از تعداد پروژه‌هایی که امکان تخصیص و یا صدور مجوز احداث دارند، دانست.

وی گفت: بر همین اساس، شرکت‌های متقاضی سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها با معیارهای خاصی اولویت‌بندی می‌شوند.

علیمراد با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۱۷۶ متقاضی سرمایه‌گذاری داخلی وجود دارد، اظهار کرد: به عنوان مثال بر اساس مطالعات مدیریت برنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بیش از ۵ طرح PDH (تبدیل پروپان به پروپیلن) نمی‌توان در کشور داشته باشیم در صورتی که متقاضی سرمایه‌گذاری در این طرح ۲۰ شرکت است.

وی تاکید کرد: توانمندی‌های مالی، اجرایی و طرح تجاری سازی مناسب، تعیین کننده اطمینان لازم برای اجرای طرح خواهد بود که در صورت احراز، مجوز احداث صادر می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در جذب سرمایه خارجی رویکرد بخش خصوصی با دیدگاه و راهبرد دولت به طور کامل همسو نیست.

وی افزود: بخش خصوصی نگاه اقتصادی به مشارکت دارد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به لحاظ راهبردی خواهان مشارکت و جذب سرمایه‌های خارجی است.

علیمراد گفت: بر همین اساس دولت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تمام تلاش خود را می‌کند تا بخش خصوصی به سمت مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی حرکت کند.

وی در مورد شرایط بانک‌های خارجی در صنعت پتروشیمی گفت: با توجه به اعلام پایبندی کشورهای اروپایی به توافق نامه برجام و علاقه‌مندی شرکت‌های به نام اروپایی به سرمایه‌گذاری در ایران، امیدواریم که همکاری میان بانک‌های ایرانی و اروپایی بیش از این افزایش یافته و منجر به حضور بانک‌ها به صورت انفرادی و یا کنسرسیومی شود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: هدف این است که در گام نخست تامین مالی یک پروژه کوچک را به انجام برسانیم تا سدشکنی برای حضور بانک‌های اصلی و تامین مالی پروژه‌های بزرگ باشد.

منبع: شانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.