کد مطلب: ۳۲۱۲۲۷

معاون رئیس‌جمهور:

دولت برای جایگزین کردن ۲۱۰ مدیر بازنشسته آمادگی کامل دارد

دولت برای جایگزین کردن ۲۱۰ مدیر بازنشسته آمادگی کامل دارد

معاون رئیس‎جمهور با بیان اینکه زمان اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان از ۲۶ آبان ماه است، گفت: دولت برنامه‌ریزی لازم برای جایگزینی نیروهای مشمول قانون را انجام داده است.

جمشید انصاری درباره اقدامات دولت برای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان از ۲۶ آبان ماه و اینکه چه تعداد از مقامات شامل حال این قانون می‌شوند، اظهار داشت: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان از سال ۱۳۹۵ تصویب شد و مطابق آن، به کارگیری بازنشستگان و کسانی که بازخرید شده بودند در دولت و سایر دستگاه‌ها جز در موارد استثنایی که در قانون مشخص شده بود؛ ممنوع شد.

به گزارش تجارت‌نیوز،معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در اصلاحیه قانون منع به کار گیری بازنشستگان که در تاریخ ۶ شهریورماه امسال در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۷ شهریورماه توسط رییس‌جمهور به همه دستگاه‌ها ابلاغ شد، تبصره یک این قانون اصلاح و شرایط به کارگیری بازنشستگان سخت‌تر شد.

وی گفت: با اصلاح قانون و اجرای این اصلاحیه از ۲۶ آبان ماه، ۲۱۰ نفر در زیر مجموعه دولت بازنشسته خواهند شد؛ پیشتر این امکان وجود داشت تا تمام مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را از بین بازنشستگان به کار بگیریم اما در این اصلاحیه؛ استانداران، سفرا و معاونین وزرا و تعدادی از ایثارگران حذف شدند و نمی‌توان نیروی بازنشسته در این مسئولیت‌ها استفاده کرد برای همین دولت برنامه‌ریزی لازم برای جایگزینی نیروهای مشمول را انجام داده و حتما در مهلت قانونی مقرر این کار را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی یادآور شد: تاریخ اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ۲۶ آبان است و از این تاریخ این قانون در همه دستگاه‌های مشمول این قانون اجرا می‌شود.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.