کد مطلب: ۶۰۴۴۴۵

رئیس‌جمهور:

دولت لایحه حذف ارز ترجیحی را پس نگرفته است

دولت لایحه حذف ارز ترجیحی را پس نگرفته است

رئیس‌جمهور در جمع دانشجویان دانشگاه شریف گفت: لایحه حذف ارز ترجیحی با مطالعه و حساب شده تدوین و ارائه شده است و برخی مطالب مطرح شده درباره پس گرفتن آن از مجلس، صحت ندارد و خلاف واقع است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس‌جمهور، در جمع دانشجویان دانشگاه شریف گفت: لایحه حذف ارز ترجیحی با مطالعه و حساب شده تدوین و ارائه شده است و برخی مطالب مطرح شده درباره پس گرفتن آن از مجلس، صحت ندارد و خلاف واقع است. فوریت برسی این لایحه در مجلس رای نیاورده است.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی یارانه و ارز به‌ویژه ارز ترجیحی و وضعیت بازار با جدیت پییگیری‌ می‌شود، تصریح کرد: اقتصاد ما نیاز به جراحی دارد و حاضریم برای سامان یافتن اقتصاد کشور و زندگی مردم از آبرویمان مایه بگذاریم.

طبق اعلام خبرگزاری‌ها رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید زندگی مردم سامان یابد و آرامش بر فضای جامعه حاکم شود، گفت: هر اقدام اقتصادی که دولت بخواهد انجام دهد، مردم و فعالان اقتصادی را در جریان می گذارد.
وی تصریح کرد: در دوگانه رضایت خواص و رضایت عموم مردم، رضایت مردم را بر رضایت خواص ترجیح می‌دهیم.

رئیس دولت سیزدهم درباره برنامه دولت برای حمایت از تولید داخل هم گفت: به هیچ شرکت دولتی اجازه واردات کالاهایی را نمی‌دهیم که مشابه ‌آن با کیفیت مناسب در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد و جرم سیاسی با جرم امنیتی متفاوت است، گفت: نقد و نقدپذیری را زمینه‌ساز رشد کشور می‌دانیم و به نقدها توجه می‌کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هدف دولت و رییس جمهور مقابله با تورم هست. مطابق گفته های آقای رییسی هر چیزی که باعث تورم شود با آن مقابله می کنند.رییس جمهور خوب می داند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اثر روانی بر تمام بازارها می گذارد و به شدت تورم ایجاد می کند و مردم فقیرتر خواهند شد. پس قاعدتا در عمل حذف ارز ترجیحی منتفی هست تا زمانیکه نرخ دلار بیشتر از ۲۵۰۰۰ تومان باشد.دولت می تواند بر تخصیص ارزهای ترجیحی نظارت بهتری انجام دهد.حرف ها مهم نیست ببینید در عمل چه می کنند.