کد مطلب: ۱۳۶۲۲۹

نگاهی به حاشیه‌های اجلاس گروه هفت:

دیپلماسی سیاسی به روش دونالد ترامپ

دیپلماسی سیاسی به روش دونالد ترامپ

حضور دونالد ترامپ در اجلاس گروه هفت، این بار هم با حاشیه‌های بسیاری همراه بوده است. بسیاری از رسانه‌ها او را رئیس‌جمهوری خوانده‌اند که دیپلماسی سیاسی را نیاموخته است.

سفر دونالد ترامپ به اروپا با حاشیه‌های بسیاری همراه بوده است. او که برای حضور در نشست گروه هفت و ناتو به بروکسل رفته بود، با نشان دادن رفتارهایی که ناشی از نداشتن دیپلماسی سیاسی است، خود را سوژه بسیاری از رسانه‌ها کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از یورونیوز، دست‌دادن‌های بیش از حدْ محکم، هل دادن همتایان اروپایی و بی‌توجهی به آنها، از حاشیه‌های سفر اخیر ترامپ به اروپا بود.

تنها فشار او بر هم‌پیمانان خود در این نشست، افزایش بودجه نظامی نبود. او نخست‌وزیر مونته‌نگرو را هل داد تا خودش جلوتر از او بایستد.

دیپلماسی به روش دونالد ترامپ 4

دست‌دادن‌های محکم و طولانی او بار دیگر تکرار شد. ترامپ این‌بار قدرت خود را به رخ امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور جوان فرانسه کشید.

دیپلماسی به روش دونالد ترامپ

در مقر ناتو در بروکسل، ترامپ بارها به به صحبت‌ همتایان خود بی‌توجهی کرد. هنگامی که استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در حال تبادل نظر با او بود، ترامپ بارها یا به سقف خیره شد یا به کراواتش نگاه کرد.

دیپلماسی به روش دونالد ترامپ

همتایان اروپایی او هم رفتار غیردیپلماتیک ترامپ را بی‌پاسخ نگذاشتند. در هنگام سخنرانی او و درخواستش برای افزایش بودجه نظامی ناتو، برخی از رهبران واکنش نامطلوب نشان دادند. نخست‌وزیر لوگزامبورگ در طول سخنرانی از ترامپ روی برگرداند و نارضایتی خود را به همتای بلژیکی‌اش ابراز کرد.

دیپلماسی به روش دونالد ترامپ

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.