کد مطلب: ۲۲۰۵۱۰

ذخایر طلای روسیه رکورد شکست

ذخایر طلای روسیه رکورد شکست

آمارهای رسمی ارائه شده از سوی دولت روسیه نشان می‌دهد حجم ذخایر فیزیکی طلای این کشور طی روزهای گذشته به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

آمارهای رسمی دولت روسیه نشان می‌دهد حجم ذخایر طلای این کشور از 455 میلیارد دلار گذشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از اسپوتنیک؛ آمارهای رسمی ارائه شده از سوی دولت روسیه نشان می‌دهد حجم ذخایر فیزیکی طلای این کشور طی روزهای گذشته به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسیده است.

بنا به اعلام بانک مرکزی روسیه، این کشور تنها در هفته منتهی به 9 مارس 2.9 میلیارد دلار به ذخایر طلای خود اضافه کرده و عملا حجم آنها را به 455.2 میلیارد دلار رسانده است.

در اواخر ژانویه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور از برنامه کرملین برای بالا بردن ذخایر طلای این کشور خبر داده بود. بنا به اعلام شورای جهانی طلا روسیه در سال 2017 بیشترین میزان افزایش ذخایر طلا در جهان را تجربه کرده است.

تنها در ماه سپتامبر 2017 بانک مرکزی روسیه 34.6 تن به ذخایر طلای این کشور اضافه کرد که بیشترین افزایش ماهانه ذخایر طلای روسیه از اکتبر سال 2016 محسوب می‌شود و عملا با رسیدن حجم ذخایر طلای روسیه به 1778.9 تن این کشور پس از آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه و چین ششمین کشور با بزرگترین ذخایر طلا در جهان است. تعداد شمش‌های طلای روسیه از سال 2000 تاکنون 500 درصد افزایش یافته است.

آمارهای شورای جهانی طلا نشان می‌دهد نه تنها روسیه بزرگترین خریدار اصلی طلا طی ماه‌های گذشته در جهان بوده است بلکه این کشور سومین تولیدکننده طلای جهان نیز بوده و بانک مرکزی این کشور طلای تولید داخل روسیه را از طریق بانک‌های محلی و تجاری خریداری کرده است.

طی دهه گذشته روسیه 2 هزار تن طلا استخراج کرده و پیش‌بینی می‌شود حجم تولید ذخایر طلای این کشور در سال 2030 به 400 تن در سال افزایش یابد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.