کد مطلب: ۲۳۸۸۶۷

ذخیره آب ۴ سد فارس منفی است

ذخیره آب 4 سد فارس منفی است

مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای فارس گفت:‌ سدهای ملاصدرا، ایزدخواست، سیوند و خسویه در این استان نه تنها هیچ آبی برای برداشت ندارند بلکه بیش از حد مجاز از آن‌ها برداشت شده و ذخیره این سدها منفی است.

حمیدرضا دهقانی افزود: از سدهای درودزن، سلمان فارسی، تنگاب، رودبال و چشمه عاشق 774 میلیون متر مکعب آب قابل برداشت وجود دارد که 630 میلیون متر مکعب آن در سد سلمان فارسی ذخیره است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته وی متوسط بارندگی امسال در استان فارس 114.2 میلیمتر است که 70 میلیمتر کمتر از سال گذشته است.

دهقانی شهروندان را به صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف آب دعوت کرد و گفت:‌ درسال جاری زراعی (از اول مهر 96 تاکنون) میانگین بارندگی استان فارس نسبت به میانگین بارندگی بلند مدت استان حدود 57 میلیمتر کمتر است و پراکندگی این بارش‌ها مناسب نیست.

به گفته وی، ورودی آب به سدهای استان فارس نیز چندان چشمگیر نیست، اکنون سد درودزن که تامین‌کننده 25 درصد از آب شرب شیراز است، چهار متر مکعب بر ثانیه ورودی آب دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: همچنین میزان ورودی آب به سد ملاصدرا یک متر مکعب بر ثانیه، سد سلمان فارسی سه متر مکعب بر ثانیه، سد تنگاب یک متر مکعب، سد رودبال 2 متر مکعب و سد چشمه عاشق 280 لیتر بر ثانیه است.

دهقانی از مردم استان خواست همچنان صرفه جویی درمصرف آب را در اولویت قرار دهند و برای عبور از شرایط تنش آبی در تابستان امسال همکاری کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.