کد مطلب: ۲۳۸۳۵۶

رئیس مجلس ویتنام خواستار عرضه بیشتر کالاهای ایرانی شد

رئیس مجلس ویتنام خواستار عرضه بیشتر کالاهای ایرانی شد

نوئن تی کیم نان رئیس مجلس ملی ویتنام با حضور در غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه تجاری ‘گوانگ نین’ ویتنام خواستار عرضه بیشتر کالاهای ایرانی در بازارهای این کشور جنوب شرق آسیا شد.

محصولات و کالاهای مختلف تولید ایران از جمله آثار و صنایع دستی هنرمندان ایرانی در نمایشگاه تجاری 'گوانگ نین' ویتنام به معرض دید عموم گذاشته شده تا بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی ایران در این کشور جنوب شرق آسیا معرفی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارتخانه‌های صنعت و تجارت، فرهنگ، ورزش و جوانان و کشاورزی و توسعه روستایی جمهوری سوسیالیستی ویتنام با همکاری استان 'گوآنگ نین' در شمال شرقی این کشور، اقدام به برگزاری نمایشگاه ارائه محصولات تجاری داخلی و خارجی کرده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور در این نمایشگاه که در روزهای 27 آوریل تا 2 مه (12-7 اردیبهشت)، در استان گوانگ نین ویتنام در حال برگزاری است، تعدادی از محصولات و کالاهای ایرانی را دراین نمایشگاه عرضه کرده است.

خانم 'نوئن تی کیم نان' رئیس مجلس ملی ویتنام عصر جمعه با حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تجاری گوانگ نین ویتنام از غرفه جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

وی در این بازدید، با یادآوری سفر رسمی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به ویتنام در هفته گذشته و توافقات مثبت صورت گرفته در این سفر، خواستار عرضه گسترده‌تر محصولات و تولیدات ایران توسط شرکت‌های ایرانی در بازار و سبد مصرفی شهروندان ویتنامی شد.

رئیس مجلس ملی ویتنام همچنین ضمن تمجید از هنرمندان ایرانی در بافت فرش و تولید صنایع دستی، خواستار فراهم شدن بستر گسترده‌تر آشنایی مردم ویتنام با ظرفیت‌های فرهنگی ایران شد.

وزارتخانه‌های مختلف در ویتنام به منظور معرفی شهرستان‌های مختلف این کشور به سفارتخانه‌های خارجی مقیم این کشور از یک سو و توسعه متوازن کشور از سوی دیگر، سالانه به جز برپایی 2 نمایشگاه اصلی در شهرهای هانوی و هوشی مین که به اکسپو سالانه معروف است، اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تجاری استانی می‌کنند.

این اقدام با هدف آشنایی مصرف کننده ویتنامی با محصولات تولید‌کنندگان مختلف و همچنین آشنایی سفارت خانه‌های مقیم این کشور با ظرفیت‌ها و بازارهای تجاری هر استان ویتنام انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.