کد مطلب: ۴۸۱۱۵۸

رشد پایه پولی در شش ماه نخست امسال ۵.۴ درصد شد

رشد پایه پولی در شش ماه نخست امسال ۵.۴ درصد شد

رئیس کل بانک مرکزی، اعلام کرد: گزارش‌های اولیه اداره آمار اقتصادی حاکی از رشد ۵.۴ درصدی پایه پولی و رشد ۱۵.۵ درصدی نقدینگی در پایان شش‌ماهه اول امسال نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی تاکید کرد: محدود شدن رشد پایه پولی نشانگر ایستادگی بانک مرکزی برای کنترل رشد پول پرقدرت در جامعه است.

رئیس شورای پول و اعتبار افزود: با توجه به تعدیل اصلاح انجام شده در نرخ سپرده قانونی که به خاطر مساعدت به بانک‌ها در پرداخت وام‌های کرونا انجام شده بود و همچنین اقدامات احتیاطی که به زودی دنبال خواهد شد، در ادامه سال انشاالله شاهد تعدیل نرخ رشد نقدینگی خواهیم شد.

بنا بر اعلام بانک مرکزی ، عالی ترین مقام بانک مرکزی برنامه این بانک برای کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها را از دیگر اقدامات بانک مرکزی برای کنترل رشد نقدینگی دانست و تصریح کرد: مدیریت نرخ سود به عنوان ابزار اصلی کنترل تورم دنبال خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بانک مرکزی یا دلال مرکزی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سلطان ادب

    عمو ناصر یه مدته نیستی کم پیدایی،میگن دلار شده 30 هزار تومان ،خواستم بدونم راست میگن یا آرزو بر جوانان عیب نیست

  • ناشناس

    ریاست محترم مرکزی
    جناب آقای همتی
    همانطو.ریکه مستحضرید و طبق نظر کارشناسان اقتصادی . پس از فروپاشی ارزش پول ملی که این روزها شاهد آن هستیم ! فروپاشی اقتصادی شروع میگردد و با ازبین رفتن محیط کار عملا” بجائی خواهیم رسید که مردم چه کار کنند و چه شغلی نداشته باشند نمیتوانند از عهده مخارجشان بربیایند ! و شما میدانید تبعات اجتماعی این مطلب یعنی چه !
    در بعضی کشورها که دولتها منصف هستند و برای زندگی مردم ارزش قائل هستند زمانیکه نمیتوانند ارزش پول ملی رو ثابت کنند اعلام بی اعتباری پول رایج را کرده و اجازه میدهند که مردم ارزش کار و کالا و خدمات با ارزهای معتبر ارزش گذاری نموده و دریافت نمایند تا لااقل قشر ضعیف مردم بتوانند زندگی کنند و از عهده مخارج برآیند . مطالبه مردم این میباشد که وقتی دولت و بانک مرکزی توان حفظ دارائی و پول مردم را ندارد اعلام کنند دیگر ریال اعتباری نداشته و از چرخه مبادلات روزانه خارج است تا مردم تکلیف خود را بدانند و ارزش کار و کالای خود را براساس ارزها معتبر دریافت نمایند تا لااقل اینگونه به خاک سیاه ننشینند !!!

  • وکیل بند

    سکه 15 میلیون را رد کرده کلاهت را بزار بالاتر

  • ناشناس

    امیدوارم رشد نقدینگی کمتر از سال های قبل باشه و وارد سیکل رونق بشیم

  • ناشناس

    آقای همتی !
    بزرگ مرد کوچک