خبر مهم:

کد مطلب: ۲۴۵۵۰۲

راننده تاکسی اجازه افزایش کرایه خودسرانه را ندارد

راننده تاکسی اجازه افزایش کرایه خودسرانه را ندارد

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهری قرچک گفت: هرگونه افزایش کرایه در خطوط منوط به اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر می‌باشد و تا به این ساعت هنوز مصوبه‌ای به سازمان ابلاغ نشده است.

محمد اسفندسر با اشاره به لزوم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در شهرستان قرچک اظهار داشت: به لحاظ تعداد و کیفیت، اتوبوس‌ها در حد مطلوبی قرار دارند و طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته به زودی آن دسته از اتوبوس‌های درون‌شهری و برون شهری که فرسوده هستند، بازسازی و نوسازی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی بیان کرد: بیشتر اتوبوس‌ها عمر بالایی دارند و به عبارتی خارج از استاندارد فعالیت می‌کنند که در صورت استقبال هرچه بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی، سعی می‌کنیم اتوبوس‌های نو وارد ناوگان کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری قرچک سپس با اشاره به فعالیت خطوط تاکسیرانی نیز افزود: در حال حاضر 23 خط تاکسی در قرچک وجود دارد که 1088 تاکسی آن زرد و 1250 دستگاه شخصی با آرم خط مشغول به کار هستند.

اسفندسر با اشاره به مشکلات رانندگان تاکسی تصریح کرد: نخستین مشکل، مسدود شدن خط شوش با اجرای طرح زوج و فرد در تهران است که سبب فعالیت دو شیفت شدن خط جوانمرد صبح تا ظهر و ظهر تا شب شده است و مشکل دیگر تردد در مسیر خط محمد آباد است که مشکلاتی را برای رانندگان تاکسی ایجاد کرده است.

افزایش کرایه تاکسی منوط به اخذ مصوبه شورای اسلامی می‌باشد

وی سپس با اشاره به افزایش کرایه سرخود توسط رانندگان ادامه داد: هرگونه افزایش کرایه در خطوط منوط به اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر می‌باشد و تا به این ساعت هنوز مصوبه‌ای به سازمان ابلاغ نشده است، پس هرگونه افزایش کرایه از نظر این سازمان غیرقانونی و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری قرچک تاکید کرد: رانندگان تاکسی اجازه افزایش کرایه‌ها قبل از قانونی شدن نرخ‌ها را ندارند و برای کنترل افزایش قیمت‌ها تاکسی‌ها بازرسان نامحسوس این سازمان در ایستگاه‌ها حضور فعال دارند و در صورت مشاهده هرگونه افزایش کرایه خودسرانه از سوی رانندگان، خودروی شخص خاطی به پارکینگ منتقل و راننده مذکور جهت سیر مراحل به کمیته انضباطی معرفی می‌شود.

اسفندسر افزود: از شهروندان می‌خواهیم که به طور جد از پرداخت هرگونه وجه اضافی به رانندگان امتناع کنند تا نرخ کرایه‌ها سلیقه‌ای اعمال نشود و این موضوع اختلاف بین رانندگان و مسافران را به وجود نیاورد.

خودروهای حمل بار اجازه تردد در محدوده شهری ندارند

وی در ادامه با اشاره به فعالیت خودروهای حمل بار در محدوده شهری بیان کرد: وسایل سنگین اجازه ورود از داخل شهر را ندارند و با راه‌اندازی کمربند جنوبی تردد و اسکان آنان راحت‌تر می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری قرچک در پایان با اشاره به عدم وجود ایستگاه مینی بوس در قرچک اظهار داشت: ترمینال ویژه این وسیله نقلیه در ورامین است و ون‌ها هم برای تردد به تهران فعالیت دارند و تنها از ساعت 13 می‌توانند در سطح شهرستان قرچک رفت و آمد کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.