کد مطلب: ۲۲۲۴۹۵

رانندگی طولانی‌مدت در سفرهای نوروزی ممنوع!

رانندگی طولانی‌مدت در سفرهای نوروزی ممنوع!

یک فیزیوتراپ در خصوص تاثیر رانندگی طولانی‌مدت بر عضلات گردن و اسپاسم آن به بیان توضیحاتی پرداخت.

مصلح‌الدین ادیب‌حسامی فیزیوتراپ اظهار کرد: افراد در سفرهای نوروز نباید به‌مدت طولانی رانندگی کنند زیرا این‌کار علاوه‌بر خستگی و خواب‌آلودگی که عامل افزایش آمار تصادفات جاده‌ای است، سبب بروز گردن درد و مقدمه شروع دیسک کمر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ادیب حسامی با اشاره به اینکه افرادی که دارای سابقه دیسک گردن و کمر هستند نسبت به بقیه باید زمان کمتری را هنگام مسافرت صرف رانندگی کنند، افزود: افرادی که دارای سابقه عارضه دیسک گردن، کمردرد و یا آرتروز زانو هستند باید به از‌ای هر یک ساعت رانندگی در حدود 10 دقیقه تا یک ربع از ماشین پیاده شوند و به نرمش‌های کششی بپردازند.

وی تاکید کرد: احتمال بروز اسپاسم عضلات گردن و یا کمر در افرادی که به مدت طولانی در مسافرت رانندگی می‌کنند، افزایش پیدا می‌کند و این امر سبب گرفتگی رگ‌های کمر می‌شود، در اثر رانندگی طولانی‌مدت در ایام تعطیلات عید نوروز دیسک کمر دچار آسیب جدی شده که این نوع رانندگی باعث خشکی گردن و زمینه ایجاد آرتروز در افراد می‌شود.

این فیزیوتراپ درخصوص رانندگی طولانی‌مدت و فشار آن بر زانوی افراد، گفت: اگر افراد به مدت طولانی رانندگی کنند احتمال بروز آسیب به زانو وجود دارد اما این مسئله به‌طور کامل ثابت نشده است.

ادیب حسامی یادآور شد: تغییر آب‌وهوا و تبدیل محیط گرم به سرد باعث ایجاد اسپاسم‌های عضلانی بدن می‌شود که این عارضه با کشش اعضا قابل رفع است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.