کد مطلب: ۵۶۶۴۱۵

راهنمای جامع خرید مطمئن طلا از سایت‌های اینترنتی

راهنمای جامع خرید مطمئن طلا از سایت‌های اینترنتی

این روزها حتی طلا و جواهرات را به صورت آنلاین و اینترنتی به فروش می‌رسانند. در این بین، بسیاری از افراد هنوز درباره خرید آنلاین (مخصوصا خرید آنلاین طلا) دو به شک هستند و برایشان سخت است به این فروشگاه‌ها اعتماد کنند.

این روزها تقریبا هرچیزی را می‌توان به صورت اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کرد. حتی موضوع همه‌گیری کرونا باعث شده که طی یک سال گذشته آمار خرید و فروش‌های آنلاین افزایش یابد. از سایت‌های اینترنتی گرفته تا صفحات شبکه‌های مجازی (مخصوصا اینستاگرام) بستر بسیار مناسبی را برای خریدهای از راه دور فراهم کرده و این روزها حتی طلا و جواهرات را به صورت آنلاین و اینترنتی به فروش می‌رسانند. در این بین، بسیاری از افراد هنوز درباره خرید آنلاین (مخصوصا خرید آنلاین طلا) دو به شک هستند و برایشان سخت است به این فروشگاه‌ها اعتماد کنند.

اگر شما هم چنین نگرانی دارید حتما این مقاله را بخوانید زیرا نکات بسیار مهمی را در آن می‌خوانید که به شما کمک می‌کند به صورت کاملا مطمئن و بی‌دردسر مصنوعات طلا و جواهر خریداری کنید. برای خرید بهتر حتما به توصیه‌هایی که در ادامه آمده عمل کنید.

تحقیقات خود را انجام دهید

برای اینکه بتوانید خرید آنلاین بهتری داشته باشید اول از همه چیز، نوع طلا و جواهری که قصد خرید آن را دارید مشخص کنید. مثلا اگر برایتان مشخص باشد که قصد دارید به احتمال زیاد (از طلافروشی آنلاین "گردنبد طلا" بخرید، مطمئناً خرید بهتری خواهید داشت. اما اگر ندانید یا هنوز تصمیم نگرفته باشید قصد خرید چه نوع طلا و جواهری دارید هم مدت زمان خریدتان بیشتر خواهد شد و هم در نهایت احتمالاً از خرید خود رضایت نداشته باشید.

پس در مرحله اول و برای کاهش سردرگمی و هدر رفت زمان در پروسه خرید طلا، حتما سبک و سنگین کنید که قصد دارید با مقدار موجودیتان دقیقا چه چیزی بخرید.

لیستی از فروشگاه‌های آنلاین فروش طلا و جواهر را پیدا کنید

اکنون که دقیقا می‌دانید قصد خرید چه چیزی دارید، دست بکار شوید و در گوگل به جستجو بپردازید. سعی کنید برای اینکار کمی وقت اختصاص دهید و لیستی از چند طلافروشی اینترنتی تهیه کنید.

برای نوشتن لیست خودتان می‌توانید مستقیماً در اینترنت یا شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام با سرچ کلماتی مانند "خرید طلا آنلاین" یا "خرید طلا"، "خرید النگو طلا"، " خرید دستبند طلا " و یا خرید هر چیزی که تصمیم به داشتن آن دارید، تعدادی طلافروشی پیدا کنید.

همچنین می‌توانید از دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید و طلافروشی‌هایی که آن‌ها می‌شناسند یا سابقه خرید آنلاین از آنها داشته‌اند را هم بنویسید.

به دنبال مجوزهای فروش فروشگاه باشید

با فرض اینکه اکنون شما در لیست خود نام و آدرس چند طلافروشی آنلاین را نوشته‌اید، اکنون بیایید چند نکته دیگری که در خرید آنلاین طلا به کارتان می‌آید را با هم بررسی کنیم.

به آدرس تمام طلافروشی‌هایی که نوشته‌اید سر بزنید و در اولین گام به دنبال مجوزهای فروش و یا نشان اعتماد الکترونیک در آن سایت‌ها بگردید. معمولا سایت‌هایی که قصد فروش اینترنتی دارند برای جلب اعتماد مشتریان و کاربران خود از سازمان‌های معتبر و دولتی، مجوزهای فروش دریافت کرده و با ثبت اطلاعات واقعی (شامل آدرس و شماره‌های تماس) در این سازمان‌ها نشانی موسوم به نشان اعتماد الکترونیک دریافت می‌کنند.

اکنون در لیست خود اگر فروشگاه آنلاینی بود که هیچ نشان اعتماد الکترونیک نداشت از لیست خط بزنید. زیرا خرید طلا و جواهر از این سایت‌ها می‌تواند کلاهبرداری باشد.

به دنبال محصولات مطمئن و دارای گارانتی باشید

پس از آنکه فروشگاه‌های نامعتبر را از لیست خود خط زدید اکنون به دنبال محصول مد نظر خود بگردید. فراموش نکنید که قرار شد شما از ابتدا مشخص کنید دقیقا قصد خرید چه چیزی را دارید.

با فرض اینکه مثلا شما قصد خرید انگشتر طلا به صورت آنلاین را دارید، به دسته‌بندی محصولات سایت بروید. در این بخش دسته بندی انگشتر طلا را پیدا کنید و بر اساس بودجه خود تعدادی انگشتر را در لیست خرید خود قرار دهید.

همین کار را در سایت‌های مطمئن دیگر انجام دهید تا بتوانید بهترین انگشتر طلا را متناسب با سلیقه و هزینه‌ای که در نظر دارید پیدا کنید. حتما محصولی بخرید که ضمانت خرید حداقلی داشته باشد.

سایز و اندازه کالای مد نظر خود را بدانید

از آنجا که باز ارسال مصنوعات طلا و جواهر در صورت عدم سایز بودن و یا مشکل داشتن، کمی سخت است، بهتر است پیش از نهایی کردن خرید، حتما سایز و اندازه انگشتری که می‌خواهید بخرید را بدانید.

برای این کار می توانید در اینترنت کلید واژه راهنمای انتخاب سایز مصنوعات طلا را جستجو کنید تا دقیقا بفهمید چطور سایز انگشتر متناسب با انگشت را به دست می‌آورند. با دانستن اندازه دقیق مصنوعات طلای مورد نظر شما، قطعا خرید بهتری خواهید داشت.

نظرات خریداران را حتما مرور کنید

تا اینجای کار هنوز چیزی خریداری نکرده‌اید چون برای خرید مطمئن طلا باید به چند نکته دیگر توجه کنید. مثلا حتما باید در صفحه خرید انگشتری که انتخاب کرده‌اید نظرات خریداران محصول را هم بخوانید.

معمولا در این صفحه، افراد خریدار به محصول امتیاز می‌دهند و یا درباره آن اظهار نظر می‌کنند. ببینید دیگران درباره انگشتر چه می‌گویند و تا چه حد از خرید آن و یا کیفیت ارائه خدمات طلافروشی آنلاین رضایت دارند. قطعا باید دور محصولاتی که نظرات خوبی درباره آنها نوشته نشده خط بکشید.

در صورت امکان تصاویر بیشتری از محصول را از فروشنده بخواهید

اگر در حین گشت و گذار در سایت‌ها متوجه شدید از یک محصول خاص خوشتان آمده و سایت کاملا مطمئن است، قبل از نهایی کردن خرید خود حتما با فروشنده تماس بگیرید و از او بخواهید که در صورت امکان تصاویر بیشتری از محصول انتخابی برای شما ارسال کند.

البته احتمالا فروشگاه‌های اندکی چنین درخواستی را قبول کنند اما چنانچه فروشگاه مد نظر شما با ارسال تصاویر موافقت کرد حتما آنها را با دقت مشاهده کنید و درباره کیفیت محصول با فروشنده صحبت کنید.

آدرس‌ها و شماره تماس‌های فروشنده را در اختیار داشته باشید

البته آدرس و مشخصات فروشگاه طلا آنلاین معمولا در آدرس نشان نماد اعتماد الکترونیک درج شده است. شما با کلیک روی تصویر این نماد به صفحه ای ارجاع داده می شوید که همه مشخصات ثبت شده فروشنده در آنجا وجود دارد.

حتما آدرس و شماره تماس های مندرج در سایت را با مشخصات موجود در صفحه نماد اعتماد الکترونیک مطابقت دهید و سپس با شماره تلفن‌های موجود تماس بگیرید تا شخصا با عوامل فروشگاه صحبت کنید.

نحوه پرداخت مطمئن کالا

اگر فرض کنیم شما انگشتر مد نظر خود را در یک سایت مطمئن طلافروشی آنلاین پیدا کرده‌اید و به فروشگاه کاملا اعتماد پیدا کرده‌اید، اکنون درباره شیوه پرداخت مبلغ تحقیق کنید. معمولا سایت‌های فروش طلا هزینه‌ها را به صورت آنلاین دریافت می کنند و محصول را با پست به آدرس خانه شما تحویل می‌دهند. اما درباره پرداخت در محل از مسئولان فروشگاه پرس‌وجو کنید.

حتما بعد از پرداخت وجه به صورت آنلاین با فروشگاه تماس بگیرید. و بعد از با اعلام شماره فاکتور یا رسید خود که بعد از خرید و پرداخت وجه به شما داده می‌شود درباره نحوه تحویل اطمینان حاصل کنید.

درباره شرایط عودت کالا و بازگشت وجه پرس‌وجو کنید

ممکن است طلا یا جواهر خریداری شده شما بنا به هر دلیلی مورد پسند شما نباشد یا مشکلی داشته باشد. بنابراین در چنین شرایطی باید محصول را ارجاع دهید به فروشنده. برای اطمینان بیشتر حتما پیشش از خرید درباره این موضوع با فروشگاه صحبت کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.