کد مطلب: ۶۲۰۶۲۸

راهنمای سفر امن به شمال

راهنمای سفر امن به شمال

اگر از شما بپرسند در تعطیلاتی یک هفته‌ای کدام شهر را برای سفر ترجیح می‌دهید؟ پاسخ شما چیست؟ تجربه سفرهای مردم در ایام تعطیل ثابت می‌کند که اکثر شما مناطق شمالی کشور را برای سفرتان انتخاب می‌کنید. آب‌وهوای تمیز و خوب به‌خصوص در بهار و پاییز، طبیعت زیبا شامل دریا و جنگل، غذاهای محلی وسوسه‌انگیز و… همگی به‌نوعی در این انتخاب اثر گذاشته‌اند.

حالا که حجم زیادی از برنامه‌های تفریحی شما حول شمال و دریای زیبایش می‌چرخد، بد نیست کمی درباره سفر به این خطه سبز و راه‌های سفری ایمن، اطلاعاتی داشته‌باشید. راهنمایی مناسب می‌تواند به شما در انتخاب محل اقامت و نوع آن مثل اجاره ویلا استخردار یا اجاره خانه‌های محلی، کمک کند. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

با چه وسیله نقلیه‌ای می‌روید؟

کدام نوع سفر را ترجیح می‌دهید؟ این‌که راحت و سریع به مقصد برسید و خستگی راه به تن‌تان نماند، شما را خوشحال‌تر می‌کند؟ اگر اینطور باشد، هواپیما گزینه اول روی میز پیشنهادات ما است. پس از اطمینان از این که شهر مبدا پرواز برای شهرهای شمالی دارد یا خیر؟ برای سفر امن با هواپیما باید به چند نکته توجه کنید.

حتما کارت واکسن کرونا داشته‌باشید. البته این توصیه فقط به سفر با هواپیما محدود نمی‌شود. برای اطمینان از عدم سرایت کرونا یا هر ویروس دیگری، ماده ضدعفونی کننده دست، دستمال کاغذی و سایر لوازم بهداشتی موردنیازتان را همراه خودتان بیاورید. سفر با هواپیما عموما خطرات مربوط به مسیر را ندارد پس عمده توصیه‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حین سفر خلاصه می‌شود. چنانچه مسیرتان کوتاه بود، از سرویس بهداشتی هواپیما استفاده نکنید ولی درصورت اضطرار حتما دستمال و ضدعفونی کننده را هم با خود به داخل سرویس بهداشتی ببرید. علاوه‌براین، ابتدای سفر از وجود مدارک لازم و بلیط هواپیما اطمینان یابید.

حالا به گروهی می‌رسیم که برخلاف دسته اول، عاشق مسیر هستند و حرکت در جاده‌های پرپیچ‌وخم طولانی را اتلاف وقت نمی‌شمارند. این دسته از مسافران که با اتوبوس و قطار، به سمت شمال کشور راهی می‌شوند، به‌دلیل فاصله زمانی طولانی‌تر تا مقصد، احتمالا باید وسایل و ملزومات بیشتری را با خود حمل کنند.

قطار و اتوبوس

برای شروع سفر با قطار و اتوبوس، در مرحله اول، وسایل ضروری‌تان را در یک کیف دستی نگه‌دارید. اتوبوس‌ها محفظه جدایی برای حمل چمدان دارند. بهتر است ملزومات طول سفر و البته مدارک مهم و پول‌تان را به‌جای چمدان، در کیف همراه خود حمل کنید. برای زمان استراحت، یک بالشت کوچک تمیز و پتوی مسافرتی کارتان را راه‌می‌اندازد.

اگر صندلی‌تان کنار افراد غریبه قرار دارد، از صحبت درباره اطلاعات شخصی به‌شدت بپرهیزید. این توصیه درباره هر نوع سفری صادق است. به دلیل تماس زیاد با محیط، توصیه‌های بهداشتی را با دقت رعایت و پس از پایان راه، لباس‌های طول مسیر را عوض کنید.

2 27

دسته بعدی جمعیت زیادی از عاشقان شمال را تشکیل می‌دهند. بله درست حدس زدید. مردم همیشه در صحنه که با اتومبیل‌های شخصی، ساعت‌ها در جاده‌های منتهی به گیلان، مازندران و… در ترافیک تاب می‌آورند. برای این افراد که به دل جاده می‌زنند و گاهی مجبور به برپایی چادر کنار مسیر می‌شوند، علاوه‌بر مواردی که در بالا گفتیم، پیشنهادات دیگری هم داریم تا سفر مطمئن‌تری را تجربه کنند.

قبل از حرکت برای اطمینان از سلامت و ایمنی اتومبیل، حتما قطعات حیاتی آن را چک کنید. برای کمپ در میانه راه، غذاهای سبک و خشک بردارید و تا جایی که ممکن است از مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی با احتمال فساد زودهنگام مثل شیر خودداری کنید. اگر قصدتان برای اقامت در چادر طی شب جدی باشد، حتما پیش از ورود به جاده، باید از وضعیت آب‌وهوایی راه مطلع شوید.

چنانچه از وضعیت بهداشت و سلامت غذاخوری‌های بین‌راهی مطمئن بودید، با رعایت بهداشت فردی و فاصله اجتماعی، با کمی اغماض می‌توان گفت استفاده از این مکان‌های عمومی خطر جدی برای سلامت شما نخواهدداشت.

سفر با ماشین شخصی

نوع دیگری از سفر که با تاکسی اینترنتی انجام می‌شود، به همان اندازه که راحت‌تر است به احتیاط بیشتری هم نیاز دارد. در سفر با اسنپ و تپسی، حتما مشخصات ماشین را با آن‌چه در اپلیکیشن ثبت شده‌است تطبیق دهید. برای ایمنی بیشتر، لوکیشن خود را برای یکی از نزدیکان‌تان بفرستید تا از وضعیت لحظه‌به‌لحظه شما آگاه باشد.

دیگر این‌که شماره پشتیبانی اسنپ و تپ‌سی را در گوشی همراه‌تان برای موارد ضروری ذخیره کنید. مرحله بعدی به مقصد مربوط می‌شود. کسانی که قصد اسکان در ویلا دارند، بهتر است قبل از حرکت، در سایت‌های معتبر نرخ اجاره‌ها را پیدا کنند. مثلا برای سفر به نوشهر، باید دنبال هزینه اجاره ویلا نوشهر باشید یا اگر قصد اقامت در ماسال را دارید، نرخ اجاره ویلا ماسال را جست‌وجو کنید.

3 23

در کجا اقامت می‌کنید؟

برای اسکان در نواحی شمالی کشور، گزینه‌های بسیاری به‌چشم‌می‌خورد که می‌توانید با توجه به نوع مقصدتان هرکدام را انتخاب کنید. برای مثال اگر روستای ماسال مکان نهایی‌تان باشد، اجاره ویلا ماسال پیشنهاد خوبی به‌نظرمی‌رسد. ولی با صعود به ارتفاعات ییلاقی ماسال، احتمالا کرایه خانه‌های افراد بومی، در مقایسه با اجاره ویلا استخردار کاربرد بیشتری برای‌تان خواهدداشت.

به‌طورکلی اقامت‌گاه‌های بومی، شما را با فرهنگ و سنت مردم منطقه آشنا می‌کند. هم‌چنین نوع ساخت آن‌ها سازگاری بیشتری با محیط پیرامونشان دارد. اگرچه با اسکان در این خانه‌ها نمی‌توانید توقع امکانات امنیتی یک هتل لوکس را داشته‌باشید اما چنانچه صاحب‌خانه فردی مورد اطمینان اهالی باشد، ازپس نگهداری وسایل‌تان برمی‌آیید. اصولا در مراحلی از سفر که ارتباط با مردم شهر و روستا تنگاتنگ می‌شود، میزان امنیت اوضاع به شناخت شما از محیط و همراهی یک راه‌بلد محلی بستگی دارد.

برای مقاصد شهری نظیر نوشهر که منطقه‌ای توریستی و پرتردد به‌شمارمی‌رود، اجاره ویلا نوشهر در مقایسه با اسکان در خانه‌های محلی، ایده بهتری خواهدبود. عموما در شهرهای شلوغ و گردشگرپذیر که امکانات بیشتری نسبت به روستاهای اطراف دارند، رزرو هتل، هاستل، میهمان‌خانه یا حتی اجاره ویلا استخردار کار ساده‌تری به‌نظرمی‌رسد.

در این‌صورت هم از هوشیاری و مراقبت از وسایل‌تان غافل نشوید. برای مثال می‌توانید از صندوق امانات داخل اتاق‌های هتل برای نگهداری از مدارک و وجه نقد بهره‌ببرید. اما درنهایت این شما هستید که طبق سلیقه و علایق خودتان، بهترین تصمیم را برای اقامتی آسوده، می‌گیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.