کد مطلب: ۴۹۱۱۲۹

آمادگی فرابورس برای راه‌اندازی بازار بین بانکی

آمادگی فرابورس برای راه‌اندازی بازار بین بانکی

مدیرعامل فرابورس ایران پیشنهاد می‌شود بازار بین بانکی⁩ روی تابلوی معاملات قرار بگیرد و فرابورس ایران برای راه‌اندازی ⁧بازار بین بانکی⁩ بر بستر معاملاتی این بورس آمادگی خود را اعلام می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «امیر هامونی» درباره اقدام بانک مرکزی در بازار بدهی فرابورس و تاثیر آن در بازار سهام در پیام توییتری نوشت: اعلام کرد: ⁧ بانک مرکزی⁩ در بازار بدهی⁧ فرابورس ایران⁩ با سیاستی ثبات‌ساز به خرید صکوک دولت به روش توافق بازخرید ⁩(⁧ریپو⁩) اسلامی در مجموع بیش از ٢٥٠ میلیارد تومان با متوسط ⁧نرخ⁩ بازده تا سررسید حدود ۲۰ درصد اقدام کرد.

وی افزود: بازار سهام ⁧بورس⁩ و ⁧فرابورس⁩ هم ⁧سیگنال⁩ قوی سیاست‌گذار پولی را دریافت کرد و به آن واکنش نشان داد و از زمان انجام این معامله، حرکت ⁧صعودی⁩ بازار را شاهد بودیم.

هامونی گفت: در معماری بازارهای مالی، ⁧بازاربدهی⁩ و ⁧بازار سهام⁩ همانند ظروف مرتبطه عمل می‌کنند و لازم است که بانک مرکزی این اقدام شایسته را ادامه دهد.

مدیرعامل فرابورس ایران اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود به منظور افزایش اثربخشی این نوع ⁧سیگنال‌دهی⁩ توسط سیاست‌گذار پولی، ⁧بازار بین بانکی⁩ روی تابلوی معاملات قرار بگیرد و فرابورس ایران برای راه‌اندازی⁧ بازار بین بانکی⁩ بر بستر معاملاتی این بورس آمادگی خود را اعلام می‌کند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آبشار دودوزن

    نگران نباشید فردا که بازار تهران را تعطیل کردند پولها سرازیر میشه سمت بورس وبازار سبز میشه وسهام عدالت شما هم در کف قیمت به دلالان می رسه ,اونوقت شما به پولتون می رسید از قدیم گفتند سیلاب بدرد نمیخوره ،چشمه باید بجوشه

  • مرتضی 25

    همیشه برعکس در میاد . شک نکنین سوده بین بانکی میاد بالاتر و ب ضرره بورسه