کد مطلب: ۳۳۳۵۶۷

راه‌‎اندازی قرارداد آتی سبد سهام تا دو هفته آینده

راه‌‎اندازی قرارداد آتی سبد سهام تا دو هفته آینده

رئیس سازمان بورس از راه اندازی نخستین قرارداد آتی سبد سهام تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: اعلام EPS به بازار از سوی ناشران به طور کامل ممنوع نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاپور محمدی با اعلام خبر راه اندازی قرار داد آتی سبد سهام 30 شرکت بزرگ بورس تا دو هفته آینده، پیرامون دلایل تعویق عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: مشکلی برای عرضه نفت خام در بورس انرژی وجود ندارد و سازمان بورس منتظر الزام‌های فنی تعیین شده از سوی وزارت نفت برای از سر گیری دور جدید عرضه این کالا در بورس انرژی است.

رییس سازمان بورس در برابر برخی ادعاها مبنی بر لزوم اخذ مصوبه جدید از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه برایتداوم عرضه نفت خام در بورس انرژی، عنوان کرد: این امکان وجود دارد که وزارت نفت در برخی موارد به مصوباتی نیاز داشته باشد، اما در مجموع مشکلی برای تداوم عرضه نفت خام در بورس انرژی وجود ندارد.

به گفته وی هم اکنون علاوه بر امکان فروش ریالی _ارزی نفت خام در بورس انرژی می‌توان زمینه فروش ریالی نفت خام در این بازار را نیز فراهم کرد که این موضوع یکی از مواردی است که وزارت نفت برای آن نیازمند دریافت مصوبه جدید است .

محمدی درباره پرسشی پس از گذشت یکسال از اجرای دستور العمل جدید معاملات در بورس‌ها، حذف EPS چه بازخورد و کمکی به بازار سهام کنونی کرده،پاسخ داد: اجرای این مقررات از نظر نقد شوندگی که بازار دنبال می‌کرد خروجی مناسب داشته و توقف حدود 70 نماد معاملاتی منجر به 12 نماد معاملاتی متوقف شد که در این بین تداوم توقف دو یا سه نماد معاملاتی ناشی از عدم ارائه صورت‌های مالی ناشر بوده است.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه اعلام EPS به بازار از سوی ناشران به طور کامل ممنوع نیست ، افزود:«ناشران می‌توانند در گزارش‌های تفسیری عملکرد مدیریت همچنان متریال های تشکیل دهنده پیش بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات را ارائه دهند.بنابراین محدودیتی وجود ندارد، اما اینکه خواسته‌های بازار دوباره اعمال شود، باید گفت هم اکنون اداره نظارت بر ناشران در حال بررسی این موضوع است.بنابراین اگر احساس شود که مواردی که برای اعلام EPS لازم است در گزارش‌های تفسیری تکمیل می‌شود.»

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.