کد مطلب: ۲۵۶۰۳۴

راه‌اندازی پروژه خط لوله گازی آذربایجان به ترکیه

راه‌اندازی پروژه خط لوله گازی آذربایجان به ترکیه

جمهوری آذربایجان، نخستین فاز کریدور گاز جنوبی را در پایانه سانگ‌چای بخشی از یک پروژه خط لوله برای صادرات گاز دریای خزر به ترکیه و اروپای جنوبی راه‌اندازی کرد.

جمهوری آذربایجان، نخستین فاز کریدور گاز جنوبی را در پایانه سانگ‌چای بخشی از یک پروژه خط لوله برای صادرات گاز دریای خزر به ترکیه و اروپای جنوبی راه‌اندازی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از پلاتس؛ الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در افتتاحیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت و گاز بین‌المللی خزر این پروژه را افتتاح کرد. کریدور گاز جنوبی شامل شبکه‌ای از پروژه‌های زیرساخت است که برای بهبود امنیت و تنوع تامین انرژی اتحادیه اروپا با رساندن گاز طبیعی از منطقه خزر به اروپا طراحی شده است.

کریدور گاز جنوبی شامل پروژه‌هایی است که از هفت کشور عبور می‌کنند و ارزش مجموع آنها حدود ۴۰ میلیارد دلار است. این پروژه‌ها شامل توسعه شاه دنیز ۲ هستند که شامل تولید گاز فراساحلی در دریای خزر است. همچنین توسعه کارخانه فرآوری گاز در پایانه سانگچال در ساحل دریای خزر در آذربایجان و سه پروژه خط لوله گاز که مسیر ثابتی را از طریق آذربایجان، گرجستان، ترکیه، یونان، آلبانی و ایتالیا فراهم می‌کند هستند. انتظار می‌رود از اواخر سال ۲۰۱۸ گاز از میدان شاه دنیز به گرجستان و ترکیه ارسال شود.

پیش‌بینی می‌شود پروژه کریدور گاز جنوبی از آغاز سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۰ میلیارد متر مکعب در سال گاز برای اروپا فراهم کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.