خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۸۶۷۳

وزارت خارجه برای حل بحران ریزگردها چه می‌کند؟

وزارت خارجه برای حل بحران ریزگردها چه می‌کند؟

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: وزارت امور خارجه در جلسات ستاد مقابله با ریزگردها حضور فعال دارد. این وزارت‌خانه قصد دارد برای حل معضل گردوغبار با کشورهای همسایه همکاری داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جای امیدواری است با ایجاد همگرایی در بین کشورهای منطقه در میان­ مدت بتوان به یکسری ترتیبات منطقه‌ای دست یافت تا با معضلات ریزگردها در چارچوب همکاری و مشارکت کشورهای منطقه مقابله شود.

بر اساس گزارش ایسنا ، سعید خطیب‌زاده اظهار کرد: با وقوع و تشدید بحران ریزگردها در کشور در کمتر از دو ماه گذشته وزارت امور خارجه همکاری با کشورهای همسایه را شروع کرده است. هدف از این همکاری بسط مشارکت منطقه‌ای و نهایتا پیاده کردن ترتیبات منطقه‌ای برای مقابله با گردوغبار است.

خطیب‌زاده ادامه داد: ما این مسیر را از عراق شروع کردیم. در نظر داریم در گام بعدی به سوریه برسیم. سپس تدریجا سایر کشورهای منطقه را به تشریک مساعی در این ترتیبات منطقه‌ای ترغیب کنیم.

در این چارچوب به طرف عراقی در قالب همکاری‌های دوجانبه برای کنترل کانون‌های غبارخیز پیشنهاد دادیم میزبان هیئت ایران باشد. یا این که هیات عراقی به کشور ما اعزام شود تا نقشه راه همکاری‌های دو کشور در زمینه موضوعات زیست محیطی، از جمله مقابله با گرد و غبار مورد بحث دو کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در صحنه بین‌المللی، وزارت امور خارجه از سال‌های گذشته، در مجمع عمومی سازمان ملل، برنامه محیط زیست ملل متحد (UNEP)، سازمان همکاری‌های اسلامی و سایر نهادهای بین‌المللی اقدام به طرح، تدوین و تصویب قطعنامه­‌هایی کرده‌اند.

این موارد مشخصا برای مقابله با ریزگردها و ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای به منظور مقابله با معضلات زیست محیطی، از جمله گردوغبار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عبدل غلام

    ریزگردها هیچ اهمیتی ندارن و جز اولویتهای کشور نیستن مهم اینه که ما به خود کفایی رسیدیم و استقلال داریم در ثانی حرف اول رو از نظر نظامی و علمی در جهان می‌زنیم.