کد مطلب: ۷۳۳۸۳

ربیعی: با مدرک لیسانس حاضر نیستند به هر شغلی تن دهند

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح اشتغال فراگیر فقرزدا در کشور خبر داد و گفت: وزارت کار در خصوص حضور اتباع بیگانه سیاست محدودسازی را در پیش گرفته و تلاش می‌کند تا فرصتهای شغلی در اختیار ایرانیان قرار بگیرد.علی ربیعی، اظهار کرد: آن دسته از مهاجرین خارجی که در ایران به طور رسمی

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح اشتغال فراگیر فقرزدا در کشور خبر داد و گفت: وزارت کار در خصوص حضور اتباع بیگانه سیاست محدودسازی را در پیش گرفته و تلاش می‌کند تا فرصتهای شغلی در اختیار ایرانیان قرار بگیرد.
علی ربیعی، اظهار کرد: آن دسته از مهاجرین خارجی که در ایران به طور رسمی فعالیت می‌کنند تعدادشان بسیار کم است و شاید دو میلیون فرصت شغلی باشد که توسط اتباع بیگانه اشغال شده است با این حال وزارت کار در بحث اشتغال اولویت را به نیروهای داخلی می‌دهد.

وی که در برنامه پایش صحبت می‌کرد، افزود: متاسفانه فرهنگ کار در کشور ضعیف است و امروز عده‌ای با مدرک لیسانس حاضر نیستند در خیلی از مشاغل مشغول کار شوند لذا شاید راندن آنها عملی نباشد. با این حال محدودسازی آنها جزو برنامه‌های ما بوده تا در شهرهای خاص متمرکز شوند ولی سیاست ما این است که فضای اشتغال در اختیار ایرانیان باشد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بیکاری را پدیده‌ای ناشی از علل مختلف دانست و گفت: اینطور نیست که بیکاری را درک نکنیم من بارها اعلام کردم که هم وزیر تولیدگران و کارگران هستم هم وزیر بیکاران و در حال حاضر در وزارت کار برای بیکاری برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با سیاست جلوگیری از ریزش نیروی کار و ایجاد اشتغال گسترده پیش می‌رویم به نحوی که در همین راستا، طرح اشتغال فراگیر فقرزدا را در طرح تکاپو دنبال می‌کنیم.

ربیعی درباره ناکافی بودن مستمری بازنشستگان نیز گفت: متاسفانه در طول هشت سال گذشته ۶۷ درصد تورم بر حقوق بازنشستگان کشوری پیشی گرفته و اگر خط تورم را ببینیم قدرت خرید بازنشستگان پایین آمده است. بر همین اساس طی سه سال برای بازنشستگان تامین اجتماعی ۲۵ درصد، ۱۷ درصد و ۱۴ درصد دستمزدها را افزایش دادیم و درصددیم که به شکل پلکانی این دستمزد را بالا ببریم.

وی در ادامه این برنامه که به موضوع حاشیه نشینی می‌پرداخت، در پاسخ به این پرسش که آیا فقر و اعتیاد حاصل حاشیه‌نشینی است؟ گفت: امروز در ثروتمندترین نقاط تهران بیش از حاشیه‌ها با آسیبهای اجتماعی مواجه هستیم اعتیادی که در برج‌های فرشته و خیابان ولنجک است کمتر از مصرف مواد مخدر در حاشیه نشینی نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی فی نفسه آسیب به شمار نمی‌رود و مساوی با جرم و اعتیاد نیست، حاشیه‌نشینی را واکنش مردم به سیاستهای‌ غلط و عدم کفایت دولتها در پاسخگویی به نیازها دانست.

به گزارش ایسنا، ربیعی افزود: استانهای البرز، ‌ تهران و اصفهان بیشترین میزان برخورداری از طلاق را داشتند ولی بحث حاشیه‌نشینی باعث این امر نشده است و بیشترین عامل طلاق در آنها، ‌عامل اقتصادی بوده است.

به گفته وی حاشیه‌نشینی در ایران در دهه ۴۰ به اوج خود رسید و عمدتا به دلیل تصرف زمین و مهاجرت از روستاها به شهرها در پی صنعتی شدن صورت گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.