کد مطلب: ۱۶۰۷۳۶

رتبه برتر اسکناس ۱۰ هزار ریالی جدید

رتبه برتر اسکناس 10 هزار ریالی جدید

طراحي اسکناس ۱۰ هزار ريالي جديد با طرح حافظيه، در بخش چاپ امنیتی موفق به کسب رتبه برتر شد.

سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی در هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ حائز رتبه برتر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از روابط عمومي بانک مرکزی، بر اساس اعلام نظر هیات داوران هفدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ، سازمان توليد اسکناس و مسکوک برای طراحی اسکناس ۱۰ هزار ريالي جديد با طرح حافظيه، در بخش چاپ امنیتی موفق به کسب رتبه برتر شد.

در مراسم اختتاميه اين جشنواره سيد محمود سليماني وند آذر، رئيس سازمان توليد اسکناس و مسکوک، سيمرغ زرين چاپ را از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت کرد.

در متن لوح اهدايی چنين آمده است: «برگزاری هفده دوره جشنواره ملی صنعت چاپ با هدف گزينش هنرمندانه‌ترين و برجسته‌ترين آثار چاپی، انگيزه‌ای است تا دست‌اندرکاران اين صنعت با پويايی و تلاشی بيشتر و با دقت و تامل و حساسيتی عميق‌تر به فرآيند کار خويش بنگرند به گونه‌ای که در موارد بسيار دشوار بتوان ثمره اين تلاش‌ها را توليد صنعتی ناميد، که آفرينش‌های هنری به شمار می‌آيند. به‌علاوه تجربه هفده دوره به داوران اين بينش را بخشيده است تا گزينشی دقيق‌تر و هنری‌تر داشته باشند. بر ابتنای اين دقت و هنرشناسی است که اثر جنابعالی، به عنوان اثر برتر و فاخر چاپی شناخته شده است. اميد آن‌که به ياری خداوند متعال، همواره در رشد و تعالی عرصه صنعت چاپ کشور اثرگذار و افتخارآفرين باشيد.»

چاپ اسکناس ۱۰ هزار ريالی با طرح حافظيه به صورت یک رو فولادی در نظر گرفته شده است و از ویژگی‌های امنیتی آن طرح مخفی (عددیک)، طرح مکمل (عدد یک)، واترمارک (پرتره حضرت امام«ره»)، ریز نوشته، الکتروتایپ (عدد یک) و نخ امنیتی پنجره‌ای را می‌توان نام برد.

در طراحی این اسکناس با موضوع آرامگاه حافظ در پشت اسكناس، از نقوش ایرانی-اسلامی شامل آجرکاری، گل و مرغ، خطوط سیاه مشق، نقوش تزئینی به کار رفته در آرامگاه به همراه بیتی از حافظ به خط شکسته نستعلیق استفاده شده است.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.