کد مطلب: ۵۸۰۲۱۳

ردیاب؛ بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت خودرو

ردیاب؛ بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت خودرو

سرقت ماشین معضلی بزرگ برای رانندگان و مالکان ماشین در دنیای امروز می‌باشد. ردیاب خودرو رادار راهی مطمئن جهت تامین امنیت در ماشین است.

سرقت خودرو یکی از معضلات اصلی جامعه امروزی ایران است. طبق آمارهایی که در سال ۱۳۹۵ منتشر شد، حدود ۴۰ درصد سرقت‌ها مربوط به خودرو بوده‌اند. اغلب سارقان بر این باورند که تنها به ۲٫۵ دقیقه زمان برای عبور از سد امنیتی ماشین‌ها نیاز دارند. با این شرایط در می‌یابیم برای حفظ دارایی و سرمایه‌هایمان باید راهکاری ایمن و قدرتمند به کار بگیریم.

به نظر شما استفاده از چه روشی می‌تواند امنیت وسایل نقلیه را به طور کامل تامین کند؟ در این مقاله می‌کوشیم بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت اتومبیل را به شما معرفی نموده و توصیه‌هایی جهت افزایش سطح ایمنی خودرو بیان کنیم.

نگاهی به آمار سرقت خودرو در ایران

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیشترین سرقت ماشین در استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز، خوزستان و اصفهان رخ می‌دهد. اما این آمارها به این معنا نیست که دیگر شهرها و استان‌های کشور از این معضل رنج نمی‌برند. بلکه گویای این است که در ۵ استان نام برده، میزان سرقت‌ها کمی بیشتر از دیگر استان‌های کشور است. در این میان خودروهای پراید و انواع پژو از قبیل ۲۰۶، ۴۰۵ و … نسبت به دیگر مدل‌های ماشین، سوژه سرقت راحت‌تری هستند و بیشتر در معرض خطر قرار دارند. با این تفاسیر چطور می‌توان امنیت خودرو را تامین نمود؟ سرقت خودرو یکی از دغدغه‌های همیشگی مالکان ماشین بوده که آرامش خاطر را از آن‌ها گرفته است. قطعا نمی‌توان همواره در کنار خودرو حضور داشته و از آن مراقبت نمود. اما شاید راهکاری برای نظارت دائم و لحظه‌ای بر ماشین وجود داشته باشد. برای آشنایی با این شیوه ما را در ادامه این مطلب همراهی نمایید.

۴ ابزار کارآمد در پیشگیری از سرقت خودرو

آمار سرقت ماشین در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. از این جهت حفظ امنیت خودرو مسئله‌ای مهم و ضروری قلمداد می‌شود. در حقیقت هیچ فرقی نمی‌کند که خودرو شما ساخت کدام شرکت و یا با چه سطح امنیتی باشد. زیرا روش‌های سرقت مدام در حال پیشرفت بوده و امروزه سارقان به راحتی می‌توانند از سد امنیتی خودروها عبور کنند. اما در این میان سرقت برخی ماشین‌ها راحت‌تر و برخی دیگر به زمان بیشتری نیاز دارند.

در حال حاضر وسایل و ابزارهای مختلفی در بازار وجود دارند که در حفظ خودروها نقش تعیین کننده‌ای داشته و تا حد زیادی مانع از دزدی آن‌ها می‌شوند. در ادامه ۴ مورد از بهترین ابزارهای محافظت از خودرو را برایتان معرفی خواهیم نمود:

۱- دزدگیر؛ سیستم هشدار دهنده سرقت

دزدگیر وسیله‌ای است که هنگام ورود غیرقانونی به ماشین، شروع به آژیر کشیدن می‌کند. به این ترتیب مالک خودرو از تلاش افراد غریبه برای سرقت آن اطلاع یافته و به سرعت خود را به ماشین می‌رساند. این سیستم طوری طراحی شده که اگر فرد تلاشی برای ورود به خودرو داشته باشد و یا شیشه‌های پنجره را بشکند، به سرعت صدای هشدار را آزاد خواهند کرد. علاوه بر این تلاش برای باز کردن درب کاپوت جلو و یا صندوق عقب نیز توسط دزدگیر شناسایی شده و اعلام هشدار خواهد کرد.

استفاده از دزدگیر امروزه در میان مردم جایگاه ویژه‌ای به دست آورده و تقریبا اغلب خودروها مجهز به آن هستند. این مسئله مشکلاتی را برای این ابزار ایجاد کرده است. به طور مثال فراوانی آن در سطح شهر و داشتن صدای مشابه در اغلب دزدگیرها، موجب سردرگمی رانندگان شده و حتی در برخی موارد فرد نمی‌تواند تشخیص دهد که آیا صدای هشدار به گوش رسیده، از خودرو خودش است یا مربوط به دیگر همسایگان می‌شود. این اتفاق پس از مدتی، بی توجهی را در افراد ایجاد می‌کند. به طوری که با شنیدن صدای دزدگیر واکنش خاصی نشان نداده و حتی زحمت سر زدن به ماشین را به خود نمی‌دهند. در کنار تمام این موارد باید بدانید که سارقان امروزی به راحتی می‌توانند دزدگیرها را غیرفعال نموده و حتی کاری کننده که شما صدای آن را نشنوید. در نتیجه این ابزار نمی‌تواند مانعی برای کار سارقان محسوب شود.

IMG 20210915 105409

۲- قفل فرمان؛ ابزاری برای سخت کردن سرقت

قفل فرمان ابزار دیگری است که معمولا از آن برای محافظت از خودرو استفاده می‌شود. این وسیله شبیه به یک میله کشویی است که به فرمان متصل شده و از گردش آن جلوگیری می‌کند. جنس به کار رفته در ساخت قفل فرمان از فلزات سخت است و بریدن آن کار ساده‌ای نخواهد بود. از دیگر مزیت‌های این ابزار می‌توان به امکان باز و بست شدن آن اشاره نمود. به طوری که هنگام عدم نیاز، به راحتی جمع شده و زیر صندلی جای می‌گیرد.

قفل فرمان تا حدود زیادی می‌تواند مانع از سرقت اتومبیل شود. اما با این حال سارقان حرفه‌ای روش‌های دور زدن این وسیله را نیز آموخته‌اند. به طوری که به راحتی آن را باز کرده و یا حتی فرمان را از جای خود خارج می‌کنند. بنابراین نمی‌توان قفل فرمان را راهی مطمئن برای حفظ امنیت صد در صدی خودرو دانست. بلکه این وسیله تنها کمی کار را برای سارقان سخت نموده و زمان بیشتری از آن‌ها خواهد گرفت.

۳- قفل پدال؛ یار همیشگی قفل فرمان

قفل پدال نیز شبیه به قفل فرمان بوده و از آن برای ممانعت از حرکت پدال‌های ماشین استفاده می‌کنند. به این ترتیب خودرو قادر به حرکت نخواهد بود. این وسیله نیز از فلزات مقاومی تهیه می‌شود که بریدن آن‌ها امکان‌پذیر نیست. قفل پدال معمولا زیر پدال ترمز قرار گرفته و مانع از فشار دادن آن می‌شود. بنابراین راه انداختن ماشین امری ناممکن خواهد بود، زیرا دیگر نمی‌توان ترمز گرفت و آن را متوقف نمود.

امروزه قفل پدال راهی برای محافظت از ماشین شناخته می‌شود و عده‌ای بر این باورند که استفاده از آن، امکان سرقت خودرو را کاهش خواهد داد. البته باید بدانید که روش‌های دزدی پیشرفت کرده و سارقان راهکارهایی برای باز کردن این ابزار نیز به دست آورده‌اند. از این جهت نمی‌توان اذعان داشت که با استفاده از قفل پدال، سرقت خودرو امکان‌پذیر نیست. بلکه تنها به عنوان مانعی سر راه سارقان بوده و مدت زمان سرقت را طولانی‌تر خواهد نمود.

۴- ردیاب خودرو؛ بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت ماشین

ردیاب خودرو دستگاهی نسبتا نوظهور بوده که با هدف محافظت از خودرو طراحی شده است. این دستگاه با استفاده از فناوری جی پی اس، قادر به شناسایی موقعیت دقیق ماشین در هر لحظه و هر مکانی است. به این ترتیب خودرو شما هر جای دنیا که باشد، امکان نظارت دقیق و جامع بر آن را تنها به کمک تلفن همراهتان خواهید داشت. ردیاب ها معمولا در ابعاد بسیار کوچکی طراحی می‌شوند تا به راحتی در نقطه‌ای از خودرو نصب شده و دور از دسترس سارقان قرار گیرند. از این جهت سارق از وجود آن مطلع نشده و نمی‌تواند برای از کار انداختنش راهی پیدا کند.

خرید ردیاب خودرو رادار ایمنی لازم را برای اتومبیل شما به همراه خواهد آورد. حتی اگر خودرو شما به سرقت برود، به کمک این سیستم GPS به راحتی می‌توانید محل آن را شناسایی نموده و برای باز پس گرفتنش اقدام کنید. برای این کار تنها لازم است به نیروی پلیس مراجعه نموده و محل دقیق ماشین را به آن‌ها اطلاع دهید.

نکاتی مهم در جهت محافظت از خودرو

حال که با روش‌های ضد سرقت خودرو آشنا شدید، در ادامه نکاتی در جهت حفظ بیشتر امنیت ماشین بیان نمودیم تا سطح ایمنی آن را افزایش دهید.

۱- همواره خودرو را در محل های روشن پارک کنید!

پارک کردن خودرو در مکان‌های خلوت و تاریک احتمال سرقت را افزایش خواهد داد. زیرا در این مکان دید به ماشین کمتر بوده و سارق در محیط آرام‌تری به کار خود خواهد پرداخت. از این جهت بهتر ماشین را در محیط روشن و شلوغ پارک نمایید. بهترین مکان برای پارک کردن خودرو، قطعا پارکینگ است. اما در صورتی که به پارکینگ دسترسی ندارید، بهتر ماشین را زیر نور چراغ پارک نمایید. به خصوص اگر در محله‌ای ناآشنا بوده و قصد دارید خودرو را بیرون از منزل بگذارید. پارک کردن خودرو در نزدیکی بانک‌ها نیز کاری عاقلانه است. زیرا در این مکان‌ها دوربین و تجهیزات امنیتی کاملی وجود داشته و در صورت سرقت، دسترسی راحت‌تری به پیگیری سارق خواهید داشت.

۲- خودرو را در کنار خروجی‌ها قرار ندهید!

تصور کنید درون یک پارکینگ نزدیکی درب خروجی فضایی برای قرار دادن ماشین وجود دارد. قطعا پارک کردن خودرو در این قسمت یک اشتباه بزرگ است. زیرا در چنین شرایطی فرآیند ربودن ماشین و خارج شدن از پارکینگ در زمان کمتری رخ داده و سارق احتمال موفقیت بیشتری خواهد داشت. اما قرار دادن خودرو در فضایی که ماشین‌ها تراکم بیشتری داشته و شلوغ است، کار سارق را کمی سخت می‌کند. به طوری که ربودن خودرو بدون جلب توجه کار مشکلی بوده و احتمل لو رفتن آن زیاد است.

۳- بودجه مناسبی برای خرید ابزار امنیتی در نظر بگیرید!

در سال‌های اخیر با وجود افزایش سرقت‌ها، روش‌های امنیتی جدید و به روزی برای محافظت از اتومبیل طراحی شده‌اند. امروزه انواع دزدگیرها، قفل‌های پیشرفته امنیتی، تجهیزات ضد سرقت و … در بازار وجود دارد که در پیشگیری از ربودن ماشین تاثیر مثبتی می‌گذارند. ردیاب خودرو یکی از ابزارهای امنیتی جدید است که بهترین راه برای آسودگی خاطر در مقابل سرقت ماشین به شمار می‌آید. این دستگاه به عنوان جدیدترین نسل تجهیزات محافظت از ماشین، نه تنها برای خودروهای شخصی، بلکه قابلیت نصب در ماشین‌های سنگین و انواع موتور سیکلت را نیز دارد.

۴- تمام درب‌های ماشین را قفل کنید!

اغلب اوقات شاهد هستیم که مالکان خودرو از قفل کردن درب های ماشین غافل می‌شوند. به طوری که شاید ساعت‌ها بعد یادشان بیاید که درب خودرو را قفل نزده‌اند و یا حتی تا زمانی که مجددا قصد سوار شدن نداشته باشند، از باز بودن درب‌ها مطلع نمی‌شوند. این اتفاق کار سارقان را بسیار ساده کرده است. به طوری که تنها کافی است به پارکینگ‌ها سر زده و ماشین‌هایی که دربشان باز است را به سرقت ببرند. در حقیقت با این کار فرصتی عالی در اختیار سودجویان قرار خواهید داد.

۵- از دزدگیرهای باکیفیت استفاده کنید!

امروزه بازار دزدگیرهای ماشین بسیار متنوع است. به طوری که برندهای مختلفی در بازار است که هر کدام ادعای بهتر بودن نسبت به رقبایشان دارند. قطعا تهیه و نصب دزدگیر باکیفیت از یک برند نام آشنا امنیت بیشتری برای خودرو به همراه خواهد داشت. در مقابل دزدگیرهایی که کیفیت مناسبی ندارند، به احتمال زیاد قادر به تشخیص سریع نفوذ غیرقانونی نداشته و نمی‌توانند سرعت عمل مناسبی از خود نشان دهند. در نتیجه زمان کمتری در اختیار مالک ماشین برای رسیدن به خودرو و بررسی اتفاق در حال وقوع قرار خواهد گرفت. این مسئله مشکلات زیادی به همراه داشته و امکان سرقت راحت‌تر را به دنبال می‌آورد.

۶- از قرار دادن وسایل ارزشمند درون خودرو اجتناب کنید!

قرار دادن وسایل ارزشمندی نظیر گوشی تلفن همراه لپ تاپ، کیف و مواردی از این دست درون خودرو، احتمال سرقت را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. زیرا این وسایل انگیزه‌ای قوی در سارق ایجاد می‌کنند و وی را به انجام سرقت تشویق خواهند کرد. متاسفانه اغلب افراد این مسئله را نادیده گرفته و وسایل ارزشمندشان را درون خودرو جای می‌گذارند. کمترین نتیجه این مسئله، می‌تواند به شکستن شیشه‌های پنجره و سرقت همان وسیله باشد. از این رو رعایت این نکته یکی از رویکردهای تامین امنیت ماشین است که نباید از آن غافل شد.

۷- کلید های یدک را در جای مطمئن قرار دهید!

اغلب خودروها دارای کلید یدک هستند تا اگر به هر دلیلی کلید اولیه در دسترس نبود، بتوان درب‌های ماشین را باز کرده و آن را روشن نمود. شاید برای شما هم پیش آمده که سوئیچ اصلی را درون خودرو جای گذاشته و درب آن به طور اتوماتیک قفل شده باشد. حتی ممکن است سوئیچ گم شده و یا خراب شود. در این شرایط کلید یدک به کمک رانندگان خواهد آمد.

حال مهم است که کلید یدک را در جایی مناسب و امن قرار دهید تا دست سارقان به آن نرسد. بهتر است بدانید که مخفی نمودن سوئیچ یدک در هر نقطه‌ای از ماشین کار اشتباهی است. زیرا سارقان تمام سوراخ و سنبه‌های ماشین را می‌شناسند و به راحتی سوئیچ یدک را پیدا خواهند کرد. برخی تصور می‌کنند قرار دادن کلید یدک در صندوق عقب ماشین کاری مطمئن است، اما باید بدانید که باز کردن درب صندوق عقب برای سارقان کاری ساده و راحت است.

۸- تامین امنیت صندوق عقب را فراموش نکنید!

گاهی سارقان پس از ناامید شدن از سرقت اتومبیل به سراغ صندوق عقب می‌روند تا حداقل دست خالی از خودرو دور نشوند. آن‌ها به راحتی صندوق عقب را باز کرده و وسایل درون آن از جمله لاستیک زاپاس را به سرقت می‌برند. از این رو توصیه می‌شود از قفل‌های امنیتی ویژه‌ای جهت محافظت از وسایل صندوق عقب خودرو استفاده نمایید.

کارآمدترین روش در حفظ امنیت خودرو چیست؟

حال که با تجهیزات امنیتی ماشین و راهکارهای افزایش سطح ایمنی آن آشنا شدید، بهتر است یک جمع‌بندی در انتها داشته باشیم. در حقیقت معرفی یک راهکار جامع و کامل برای تامین امنیت خودرو کاری بسیار سخت و دشوار است. اما در این میان بهترین روش از نظر ما، استفاده از ردیاب خودرو در جهت ایجاد ایمنی وسایل نقلیه می‌باشد. زیرا این دستگاه می‌تواند موقعیت ماشین را در هر لحظه و به صورت آنلاین یا آفلاین شناسایی نماید. در نتیجه حتی با موفق شدن سارق برای ورود به ماشین و ربودن آن، به سرعت متوجه اتفاق پیش آمده شده و امکان یافتن محل دقیق خودرویتان را خواهید داشت. از این جهت به راحتی می‌توانید آن را پس بگیرید.

IMG 20210915 105442

ردیاب رادر راهی مطمئن در تامین امنیت خودرو

شرکت رادار طراح و سازنده دستگاه‌های ردیاب خودرو در ایران است. این مجموعه تا کنون ردیاب های کارآمدی جهت موقعیت یابی و محافظت از خودروها طراحی و تولید نموده است. در ادامه برخی از ویژگی‌های جالب توجه ردیاب خودرو رادار را با هم بررسی خواهیم نمود:

  • اعلام هشدار در صورت باز شدن درب خودرو، کاپوت جلو، صندوق عقب و یا شکستن شیشه‌ها
  • اعلام هشدار هنگام حمل ماشین با جرثقیل (این روشی نسبتا جدید است که سارقان از آن برای دزدیدن اتومبیل‌ها استفاده می‌کنند.)
  • یافتن موقعیت دقیق ماشین به صورت آنلاین و آفلاین در هر لحظه و هر مکان
  • امکان خاموش کردن خودرو از راه دور و قفل نمودن درب‌های آن به جهت جلوگیری از سرقت
  • دریافت هشدار سرویس‌های دوره‌ای خودرو با هدف حفظ سلامت فیزیکی آن
  • دسترسی به گزارش مسیرهای طی شده در طول ۶ ماه گذشته
  • امکان تعیین محدوده حرکتی مجاز و حتی تعیین سرعت مجاز برای رانندگی با خودرو

مواردی که نام بردیم، تنها بخشی از قابلیت‌های ردیاب رادار است که به شما در حفظ وسیله نقلیه کمک خواهد کرد. این GPS با استفاده از یک سیم کارت می‌تواند ارتباط خود را اپلیکیشن نصب شده به روی گوشی تلفن همراه شما برقرار نموده و تمام هشدارهای لازم را بر روی تلفن همراهتان ارسال می‌کند. به این ترتیب حتی با فاصله گرفتن از ماشین، باز هم نظارت کاملی بر اتفاقات پیرامون آن خواهید داشت.

برای خرید ردیاب خودرو رادار و یا ارتباط با مشاوران می‌توانید از طریق وب سایت و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت : https://radargps.org/

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷

تلفن تماس دفتر تهران: ۹۱۰۱۲۷۲۷-۰۲۱

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.