کد مطلب: ۶۷۰۵۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش وزیر صمت به نفوذ «باند عباس‌آباد»/ به وضعیت این باند باید رسیدگی شود!

واکنش وزیر صمت به نفوذ «باند عباس‌آباد»/ به وضعیت این باند باید رسیدگی شود!

در حالی که اخیراً مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو نفوذ باند عباس آباد به سیستم فروش خودروسازان را غیرممکن خواند، امروز رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت به تجارت‌نیوز اعلام کرد: من هم نام این باند را شنیده‌ام؛ به وضعیت آن باید رسیدگی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت نقش باند عباس آباد در سیستم فروش خودرو را تلویحاً تائید کرد. این در حالی است که جعفر توحیدی، مدیرعامل شرکت مگا، مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو، اخیراً این خبر را تکذیب کرد.

او گفت: برخی می‌گویند باندی به اسم باند عباس آباد با استفاده از ربات، در سیستم فروش خودرو نفوذ و این سیستم را هک می‌کند که باعث می‌شود تعداد زیادی خودرو ثبت‌نام کنند، اما این کار امکان‌پذیر نیست.

وزیر صمت: من هم نام باند عباس آباد را شنیده‌ام

وزیر صمت امروز در پاسخ به پرسش تجارت‌نیوز در رابطه با نفوذ این باند به سیستم فروش خودرو اعلام کرد: «من هم نام باند عباس آباد را شنیده‌ام؛ اما اینکه کجای عباس آباد فعالیت می‌کنند باید بررسی شود.».

رضا فاطمی‌امین ادامه داد: «قطعا ما با نظارت بیشتر می‌توانیم این مسائل را حل و فصل کنیم.».

قدرت‌مندترین شبکه خرید و فروش حواله خودرو

اما ماجرای فعالیت باند عباس آباد چیست؟ اگر مسیرتان یک بار هم به خیابان بهشتی تهران افتاده باشد، حتماً نمایشگاه‌های خودرو این خیابان نظرتان را جلب کرده‌اند. حال برخی از فعالان این خیابان که به عباس آباد هم معروف است، با برخی روش‌ها توانسته‌اند به سیستم فروش خودروسازان نفوذ کنند.

این همان باندی است که پیش از طراحی مدل قرعه‌کشی هم بیشترین سود را از روش فروش دو خودروساز دولتی می‌برد. اگر آن‌ها در مدل قبلی فروش با طراحی ربات در عرض کمتر از پنج دقیقه کل خودروها را درو می‌کردند، حالا در سیستم قرعه‌کشی هم با طراحی ترفندهایی توانسته‌اند بیشترین سود را از لاتاری خودروسازان ببرند.

باند عباس آباد با ایجاد اکانت‌های گسترده در سایت‌هایی نظیر دیوار و باما خودروهایی را با قیمت‌های پایین‌تر از نرخ روز بازار آگهی می‌کنند که اصولاً وجود خارجی ندارند. بدین ترتیب سایر آگهی‌دهنده‌ها هم بر اساس نرخ آن‌ها اقدام به قیمت‌گذاری می‌کنند که حواله‌ خودروهای قرعه‌کشی‌شده هم جزو آن‌هاست.

این باند پس از خرید این حواله‌ها، انحصار بازار را در دست می‌گیرد و خودروهایی که از کارخانه بیرون آمده‌اند را در برخی مدل‌ها با بیش از دو برابر قیمت کارخانه روانه بازار می‌کنند.

این افراد با بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه باعث کلاهبرداری در سیستم فروش خودرو شده‎‌اند. آن‌ها از معدود طرفداران سیستم قرعه‌کشی هستند که در تضاد با عرضه خودرو در بورس است. حتی برخی اعتقاد دارند که بخشی از فشار به وزیر صنعت برای استیضاح و استعفا از سوی این باند است.

تمام این اتفاقات در حالی سازماندهی می‌شود که از ابتدا دولت خرید و فروش حواله خودرو را ممنوع اعلام کرد. اما باند عباس‌ آباد همچنان قدرتمندترین شبکه خرید و فروش حواله خودروهای قرعه‌کشی به حساب می‌آید. اما آیا جمع‌آوری این باند که وزیر صمت هم از فعالیت آن اطلاع دارد، منجر به ثبات بازار خودرو می‌شود یا پشت‌پرده باندهای دیگری هم فعالیت دارند؟

برای مطالعه بیشتر در این زمینه خبر پشت پرده حمایت «باند عباس‌آباد» از قرعه‌کشی خودرو را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باند بالای باند ،مگه این شخص که با همسرش تعداد 7000خودرو را در پارکینگ دپو کرده زمان آقای روحانی یادتان رفته بله سرنخ آن شخص است و باید دادستانی با بازجویی ان شخص سرنخ های باند عباس آباد را شناسایی کند والله ما 40بار با 4کارت ملی ثبت نام کردیم و و ماشین لازم بودیم بخاطر این اسمم در نیامد

  • ناشناس

    من هم یه چیزهایی شنیدم

  • ناشناس

    اره منم احساس کردم یه باندی هست😂🗿