کد مطلب: ۴۳۰۵۸۰

برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به پرونده طلای شادی

برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به پرونده طلای شادی

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده «طلای شادی» برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نخستین جلسه رسیدگی به پرونده «طلای شادی» در شعبه ۱۰۶۳ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی نیل فروشان برگزار شد.

این پرونده با بیش از چهار هزار شاکی از پرونده‌های مهم‌ دستگاه قضایی است و چهار متهم دارد.متهمان این پرونده بیش از دو دهه در شرق تهران اقدام به اخذ پول از شهروندان کرده‌اند.

حسین رحیمی ، رئیس پلیس پایتخت سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ در رابطه با جزئیات دستگیری باند طلافروشی شادی که اقدام به کلاهبرداری از بیش از ۴۰۰۰ نفر کرده بود، گفت: طلافروشی به نام شادی از حدود ۱۹ سال پیش در شرق تهران فعال بود. این طلافروشی طلای شهروندان را از آنها گرفته و سودشان را به شهروندان پرداخت می‌کرد که در همین راستا نیز تا همین چند ماه تا ۳۰ درصد نیز به برخی مالباختگان سود پرداخت کرده بود.

رحیمی گفت: بعد از سال‌ها این طلافروشی دچار مشکل شده و دیگر توان پرداخت سود سرمایه‌گذارانش را نداشت. به همین دلیل این فرد با میلیاردها تومان سرمایه قصد فرار داشت اما با پیگیری مأموران در شیراز دستگیر شد.

غلامحسین اسماعیلی سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ در نشستی خبری در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سکه ثامن و طلای شادی اظهار کرد: در پرونده طلای شادی ۳۸۰۰ شاکی و در پرونده سکه ثامن ۳۰۱۰ شاکی داریم که اگر نهادهای متولی این حوزه‌ها چشمشان باز بود و وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دادند با این مشکل روبرو نبودیم.

وی افزود: در هر دو پرونده اموالی که از متهمین شناسایی شده کفاف بدهی آنها را نمی‌کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.