کد مطلب: ۴۵۴۱۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد اقتصادی آمریکا از بحران مالی ۲۰۰۸ تا کرونا

رشد اقتصادی آمریکا از بحران مالی ۲۰۰۸ تا کرونا

بر اساس آخرین گزارش‌ها، رشد اقتصادی آمریکا در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰، منفی پنج درصد بوده است. به این ترتیب، اقتصاد ایالات متحده برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ تاکنون کوچک شده است.

پس از ۲۳ فصل رشد بی‌وقفه، اقتصاد ایالات متحده برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ تاکنون کوچک شده است.

بر اساس تازه‌ترین برآورد اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا که پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد، تولید ناخالص داخلی واقعی آمریکا در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰، منفی پنج درصد بوده است. این رقم پیش‌تر و در ماه آوریل منفی ۴٫۸ درصد پیش‌بینی شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۰۸ و پس از وقوع بحران مالی، رشد اقتصادی آمریکا در بدترین حالت به ۸.۴- درصد کاهش یافت. به این ترتیب، این بیشترین میزان کاهش رشد اقتصادی ایالات متحده از آن زمان تاکنون محسوب می‌شود.

با توجه به آنکه ویروس کرونا در ماه مارس به آمریکا رسید، چنین رکودی پیش‌بینی می‌شد و انتظار وضعیت بدتری برای سه‌ماهه دوم سال وجود دارد.

قرنطینه و محدودیت‌های اجتماعی در این کشور از ماه آوریل آغاز شد و تاکنون بیش از ۴۰ میلیون آمریکایی برای دریافت مزایای بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

در گزارش اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا آمده است: کاهش تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه ابتدایی سال منعکس‌کننده واکنش‌ها به همه‎‌گیری کووید-۱۹ بود. محدودیت‌های اجتماعی منجر به ایجاد تغییرات چشمگیری در روند تقاضا شد. مدارس تعطیل شدند و بسیاری از مشاغل از راه دور فعالیت‌های خود را انجام دادند و در نتیجه بیشترِ هزینه‌های مصرف‌کنندگان محدود یا لغو شد.

درحالی‌که هنوز رسما اعلام نشده طولانی‌ترین دوره رشد اقتصادی آمریکا به پایان رسیده، اما کارشناسان وقوع رکود را اجتناب‌ناپذیر می‌دانند.

دست‌کم دو فصل رشد اقتصادی منفی، تعریفی است که از رکود اقتصادی وجود دارد.

پرسشی که مطرح می‌شود این است که این رکود چه مدت طول می‌کشد و چقدر عمیق خواهد بود؟

نمودار زیر رشد اقتصادی آمریکا را از سال ۲۰۰۹ و وقوع بحران مالی تاکنون نشان می‌دهد:

رشد اقتصادی آمریکا

منبع: Statista

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    تجارت نیوز عزیز این قدر دلواپس آمریکا نباش. بالاخره تا دو سال آینده شرایط آمریکا به حالت اول برمیگرده. خدا ما رو از دست شما غرب گدایان نجات بده.