کد مطلب: ۲۹۸۷۳۸

مجید مویدی، کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

رشد بیش از ۴ هزار واحدی شاخص کل در یک‌ساعت اول بازار!

رشد بیش از 4 هزار واحدی شاخص کل در یک‌ساعت اول بازار!

شاخص بورس در یک ساعت اول امروز با رشد بیش از 4 هزار واحدی از 146 هزار هم گذشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بازار سرمایه همانند روز گذشته روند صعودی در پیش گرفته است، اما با این تفاوت که هنوز 30 دقیقه از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز دوشنبه ( 19 شهریورماه 97) نگذشته که بورس تهران شاهد رشد 4139 واحدی شاخص کل و ورود به کانال 146373 واحدی شده است.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های « فولاد، کگل، فملی، فارس، پارسان» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای « خاهن ، رانفور، دسبحا، فخاس، غبشهر» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه، صف سنگین خرید کگل بیانگر این است که برای فولادی‌ها و سنگ آهنی‌ها خبر جدیدی رسیده است که می‌تواند بر مبنای آزادسازی نرخ فروش محصولات فلزی و معدنی در بورس کالا باشد.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه هم حقوقی‌های بازار و هم حقیقی‌های بازار برای نماد فولاد صف خرید تشکیل داده‌اند.

مجید مویدی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلایل رشد نزدیک 4 هزار واحدی واحدی شاخص کل بورس در یک ساعت اول معاملات امروز بازار سرمایه، گفت: دیروز خبری در تالار بورس مبنی بر آزادسازی نرخ فروش محصولات پتروشیمی‌ در بورس کالا منتشر شد که این خبر صف خرید برای نمادهای پتروشیمی را در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل داد، امروز هم نمادهای پترویی مثبت معامله شدند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: هنوز خبر رسمی در بورس منتشر نشده است، اما شایعه شده که ارز آزاد جایگزین ارز دولتی در معاملات بورس کالا می‌شود، بنابراین احتمال برداشته شدن سقف نوسان قیمتی فولاد و آزادسازی نرخ فروش محصولات پتروشیمی دربورس کالا است.

مویدی افزود: نمادهای پالایشی‌ سقف کانال قبلی را شکسته و وارد کانال جدید شدند و معاملات مثبت آنها قابل قبول است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بانکی‌ها به لیدری وبملت مقاومت را شکستند و روند صعودی خوبی خواهند داشت. همچنین خودرویی‌ها با لیدری خساپا مقاومت را شکستند و اکثرا روبه بالا معامله می‌شوند.

مویدی گفت: بازار در حال شکست مقاومت‌های بزرگ است و تا نزدیک شدن به آبان‌ماه و شروع دور جدید تحریم‌ها این روند رشد پرشتاب شاخص کل بورس با تزریق پول‌های درشت می‌تواند ادامه‌دار باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.