کد مطلب: ۱۷۱۱۷۲

رشد تولید ناخالص ملی ژاپن برای هفتمین ماه پیاپی

رشد تولید ناخالص ملی ژاپن برای هفتمین ماه پیاپی

اقتصاد ژاپن برای هفتمین ربع سال متوالی رشد کرده است که این پس از یک رشد متوالی هشت‌ربع سالانه در بازه آوریل-جون ۱۹۹۹ تا ژانویه مارچ ۲۰۰۱، طولانی‌ترین دوره سود متوالی است.

اقتصاد ژاپن به علت افزایش صادرات در ربع سوم ۲۰۱۷ با سرعتی بیش از حد انتظار رشد کرد؛ این طولانی‌ترین توالی رشد بدون وقفه این کشور در بیش از یک دهه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ اقتصاد ژاپن به علت افزایش صادرات در ربع سوم با سرعتی بیش از حد انتظار رشد کرد که این طولانی‌ترین توالی رشد بدون وقفه این کشور در بیش از یک دهه است.

داده‌های رسمی کابینه که امروز منتشر شد نشان می‌دهد اقتصاد در بازه جولای تا سپتامبر با نرخ سالیانه ۱.۴ درصد رشد کرده است که این اندکی از میانگین رشد سالیانه پیش‌بینی شده ۱.۳ درصد بالاتر است.

این در شرایطی روی داد که در ربع قبلی رشد سالیانه اصلاح شده و به رقم ۲.۶ درصد رسیده بود.

برای اولین بار در بیش از هفت‌ربع سال، هزینه‌کردهای مصرف‌کننده افت کرد اما انتظار می‌رود از آن‌جایی که اقتصاد به اشتغال کامل نزدیک می‌شود و این می‌تواند باعث رونق مصرف داخلی در آینده شود، این افت امری موقتی باشد. انتظار می‌رود افزایش هزینه‌کردهای مالی و تقویت صادرات، اقتصاد را در حال رشد نگه دارد، که این می‌تواند نگرانی‌ها در مورد پایین ماندن نرخ تورم را کاهش دهد.

روز چهارشنبه داده‌های کابینه ژاپن نشان داد که ‌تولید ناخالص ملی نسبت به ربع سال قبلی ۰.۳ درصد رشد کرد که این با میانگین پیش‌بینی‌ها مطابقت داشت. این درحالی اتفاق می‌افتد که در دوره آوریل-جون هم اقتصاد ژاپن ۰.۶ درصد نسبت به ربع سال قبلی رشد کرده بود.

نتایج نشان می‌دهد که اقتصاد ژاپن برای هفتمین ربع سال متوالی رشد کرده است که این پس از یک رشد متوالی هشت‌ربع سالانه در بازه آوریل-جون ۱۹۹۹ تا ژانویه مارچ ۲۰۰۱، طولانی‌ترین دوره سود متوالی است.

تقاضای خارجی، یا صادرات منهای واردات، بزرگ‌ترین دلیل این رشد اقتصادی بوده است و ۰/۵ درصد به آن افزوده است. در ربع سوم صادرات خودرو و قطعات الکتریکی به ایالات متحده و آسیا بسیار تقویت شد که این نشان‌دهنده بهبود تقاضای جهانیست.

منیع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.