کد مطلب: ۴۳۸۶۰۲

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

رشد دلار و طلا در معاملات روز پنج‌شنبه / اروپا ۷۵۰ میلیارد یورو به بازارها تزریق کرد

رشد دلار و طلا در معاملات روز پنج‌شنبه / اروپا ۷۵۰ میلیارد یورو به بازارها تزریق کرد

به‌دنبال افزایش تقاضا برای نقدینگی، رشد دلار در معاملات روز پنج‌شنبه هم ادامه یافت. اقدام اروپا برای تزریق میلیاردها یورو به بازارهای مالی، موجب شد قیمت جهانی طلا هم امروز با رشد ۰٫۴ درصدی مواجه شود.

با افزایش تقاضا برای نقدینگی، دلار آمریکا در معاملات روز پنج‌شنبه هم به صعود خود در برابر بیشتر دارایی‌ها ادامه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، با ۰٫۳ درصد رشد به ۱۰۱٫۴۹ واحد رسید.

هر دلار آمریکا با ۰٫۶ درصد رشد در بازارهای آسیایی، به‌ازای ۱۰۸٫۶۹ ین ژاپن معامله شد.

رشد ارزش دلار در حالی ادامه دارد که به دلیل نااطمینانی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، سرمایه‎گذاران در حال نقد کردن دارایی‌های خود و تبدیل آن به دلار هستند.

به‌گفته تحلیلگران، اتفاق مشابهی در دوران بحران مالی سال ۲۰۰۸ هم رخ داد. تا‌جایی‌که سرمایه‌گذاران حتی اقدام به فروش دارایی‌های امن از جمله طلا می‌کنند.

دلار آمریکا امروز در برابر دلار نیوزیلند و دلار استرالیا به‌ترتیب دو درصد و یک درصد رشد کرد و به بالاترین سطح ۱۷ سال گذشته رسید.

بانک مرکزی اروپا نیز شب گذشته در جلسه‌ای اضطراری از بسته محرک مالی برای تزریق میلیاردها یورو به بازار رونمایی کرد. پس از تصمیم‌های جدید بانک مرکزی اروپا، یورو اندکی در مقابل دلار بهبود یافت.

هر یورو در معاملات روز پنج‌شنبه به‌ازای ۱٫۰۸۸۲ دلار مبادله شد.

قیمت جهانی طلا که شب گذشته به کانال هزار و ۴۰۰ دلار وارد شده بود، اما با رشد ۰٫۴ درصدی مواجه شد. بسته محرک اقتصادی اروپا از مهم‌ترین دلایل رشد فلز زرد در ساعات ابتدایی معاملات روز پنج‌شنبه است.

بانک مرکزی اروپا قرار است با هدف حمایت از اقتصاد در برابر پیامدهای ویروس کرونا، ۷۵۰ میلیارد یورو (معادل ۸۱۸ میلیارد دلار) به بازارهای مالی تزریق کند.

هر اونس طلا امروز به هزار و ۴۹۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

درحالی‌که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در تلاشند تا با اقدامات مختلف، آسیب‌های اقتصادی ناشی از ویروس کرونا را به حداقل برسانند، اما نگرانی‌ها و احساسات حاکم بر بازار، سرمایه‌گذاران را بر آن داشته تا دارایی‌های خود را به دلار تبدیل کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز چهارشنبه با ۰٫۶۶ درصد کاهش، به ۹۲۳٫۶۹ تن رسیده است.

سایر فلزات گرانبها از جمله پلاتین، پالادیوم و نقره هم امروز با رشد مواجه شدند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آمریکا قدرت اول جهان با فاصله نجومی هست

  • ناشناس

    آقا برایه من سوال شد چطور امریکا حمایت می کنه از اقتصاد کشورش حالا با اعطلای وام های کم بهره ؛؛؛و پایین اوردن نرخ بهره ؛؛؛؛باعث میشه قیمت طلا کاهش پیدا کنه ؛؛ولی وقتی اروپا 750 میلیارد دلار می خواد ترریق کنه ؛؛؛شما تو متنت نوشتی این دلیل رشد قیمت ابتدایی امروز برایه طلا بود ؟؟؟؟؟؟

  • سیّدمحمّدزعفرانچی

    29/12/1398