کد مطلب: ۱۶۲۳۴۲

رشد صدور مجوز برای مراکز پژوهش صنعتی و معدنی

رشد صدور مجوز برای مراکز پژوهش صنعتی و معدنی

در چهارماهه اول ۹۶ جواز تاسیس هفت مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی صادر شد که با توجه به صدور پنج مجوز در مدت مشابه سال ۹۵، این بخش با رشد ۴۰ درصدی مواجه بوده است.

در چهارماهه ابتدای امسال، صدور جواز تاسیس برای مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رشد ۴۰ درصدی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس گزارش دفتر آمار و فراوری داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در چهارماهه اول ۹۶ جواز تاسیس هفت مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی صادر شد که با توجه به صدور پنج مجوز در مدت مشابه سال ۹۵، در این بخش با رشد ۴۰ درصدی مواجه بودیم.

گفتنی است که در خردادماه امسال مجوز دو مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی صادر شد و در تیرماه نیز سه مرکز مجوز گرفتند که صدور مجوز این گونه مراکز در این بازه یک ماهه، رشد ۵۰ درصدی داشت.

همچنین در چهارماهه اول امسال ۲۱۹ شرکت دانش‌بنیان مورد تایید قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴.۳ درصدی داشت. گفتنی است که در چهارماهه اول سال گذشته ۲۱۰ شرکت دانش‌بنیان تایید شده بود و در خردادماه و تیرماه امسال به ترتیب ۴۰ و ۸۵ شرکت دانش‌بنیان تایید شدند که در این بازه زمانی یک‌ماهه رشدی معادل ۱۱۲.۵ درصدی داشت.

از سوی دیگر در چهارماهه اول امسال ۵۹ شرکت دانش‌بنیان صنعتی تاییدیه گرفتند که با توجه به اینکه در چهارماهه مشابه سال گذشته ۳۳ شرکت دانش‌بنیان صنعتی موفق به دریافت تاییدیه شده بودند، در این بخش رشدی ۷۸.۸ درصدی به‌وجود آمد.

در خردادماه و تیرماه امسال به ترتیب ۱۵ و ۱۹ شرکت دانش‌بنیان صنعتی تاییدیه لازم برای ادامه کار خود را قرار گرفتند که میزان رشد در این بازه یک ماهه معادل ۲۶.۷ درصد بود.

شایان ذکر است که در سه ماهه اول امسال ۴۱ علامت تجاری (برند) برای تولیدات صنعتی و محصولات تولیدی ثبت بین‌المللی شد که با توجه به ثبت بین‌المللی ۳۳ برند در مدت مشابه سال ۹۵، رشد ۲۴.۲ درصدی داشت.

در سه ماهه اول ۹۶ دو هزار و ۴۵۰ برند ثبت داخلی شدند که با توجه به ثبت داخلی دو هزار و ۲۲۰ برند در سال ۹۵، این شاخص ۱۰.۴ درصد رشد داشت.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.