کد مطلب: ۲۹۲۰۶۶

آمار فروش سینما

رشد فروش تنگه ابوقریب، هزارپا در یک قدمی ۳۰ میلیارد

رشد فروش تنگه ابوقریب، هزارپا در یک قدمی ۳۰ میلیارد

فیلم هزارپا بعد از ۷ هفته اکران به فروش کل ۳۰ میلیارد تومان نزدیک شد و تنگه ابوقریب نیز فروش هفتگی خود را به ۸۰۰ میلیون تومان رساند تا فروش کلش بیش از ۱ میلیارد تومان شود.

استقبال از فیلم «هزارپا» با وجود کاهش فروش نسبت به هفته گذشته همچنان بی‌نظیر است.

به گزارش تجارت‌نیوز، «هزارپا» در هفته هفتم اکرانش نیز فروشی میلیاردی را تجربه کرد و با فروش هفتگی ۲ میلیارد و ۸۴۵ میلیون تومان صدرنشین مطلق جدول فروش هفتگی بود. این فیلم کمدی به مجموع فروش ۲۹ میلیارد دست یافت و به احتمال فراوان هفته آینده از مرز ۳۰ میلیارد گذشته و تبدیل به اولین فیلم سی میلیارد تومانی سینمای ایران می‌شود.

فیلم تحسین‌شده «تنگه ابوقریب» در جشنواره فیلم فجر که اولین هفته اکرانش را با فروشی نیم میلیارد تومانی پشت سر گذاشته بود، با افزایش سالن در دومین هفته اکران توانست به فروش هفتگی ۸۰۱ میلیون تومان دست یابد و مجموع فروشش را به یک میلیارد و نیم برساند. «تنگه ابوقریب» بهترین فیلم جشنواره سی و ششم فجر و یکی از بهترین آثار سینمای دفاع مقدس است.

«دم‌سرخ‌ها» با فروش هفتگی ۴۳۷ میلیون تومان و «کاتیوشا» با فروش هفتگی ۲۱۷ میلیون تومان دو فیلم دیگری بودند که به ترتیب در رتبه سوم و چهارم قرار گرفتند. کمدی «دم‌سرخ‌ها» این هفته نیز مانند هفته گذشته افزایش فروش داشت.

آخرین هفته مرداد ماه با اکران چهار فیلم جدید همراه بود که مهم‌ترین آن‌ها فیلم «شعله‌ور» آخرین ساخته حمید نعمت‌الله بود. این فیلم که در جشنواره فیلم فجر بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفته بود، با تعداد سالن‌های اندک، اکران خود را آغاز کرد و به فروش هفتگی ۱۸۵ میلیون تومان دست یافت. «شعله‌ور» با لوکیشن‌های متعدد، در فضایی متفاوت در منطقه سیستان ساخته شده است و داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند عددی نشده و این احساس او و همه زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داده است.

فیلم «همه چی عادیه»، «پشت دیوار سکوت» و «راه رفتن روی سیم» سه فیلم دیگری بودند که اکران خود را ناامیدکننده شروع کردند و با فروش هفتگی کمتر از پنجاه میلیون تومان به ترتیب در جایگاه دهم، یازدهم و سیزدهم قرار گرفتند.

  • بیشترین افزایش فروش نسبت به هفته گذشته: «تنگه ابوقریب» با افزایش فروش ۲۳۰ میلیون تومان
  • بیشترین کاهش فروش نسبت به هفته گذشته: «هزارپا» با کاهش فروش ۹۰۰ میلیون تومان

۱۰ فیلم پرفروش هفته بیست و دوم سینمایی سال ۱۳۹۷، ۱ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان نسبت به هفته بیست و یکم فروش کمتری داشتند و در ۷۲۴ سالن سینما در مجموع ۴ میلیارد و ۸۸۲ میلیون تومان فروختند.

فروش سینمای ایران ۲۴ ۳۰ مرداد ۹۷

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.