کد مطلب: ۲۵۸۴۷۹

رشد قاچاق در سایه نبود برخورد جدی

رشد قاچاق در سایه نبود برخورد جدی

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در حال حاضر هنوز هیچ‌یک از کالاهای قاچاق موجود در کشور صادر نمی‌شود ولی برنامه‌ریزی شده تا کالاهای گران‌قیمتی همچون خودروهای سنگین و سبک به سایر کشورهای فروخته شوند و از این طریق ارز‌آوری برای کشور ایجاد شود و هنوز اقدامی در این‌باره صورت نگرفته است.

عزت الله یوسفیان ملا در خصوص عملکرد دولت در مبارزه با قاچاق بیان کرد: عملکرد دولت در مبارزه با قاچاق با توجه به اقدامات صورت گرفته نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است و قابل مقایسه با سال 94 و 95 نیست ولی هنوز قابل قبول نیست و باید شرایط بهتر و بهتر شود و قاچاق به حداقل ممکن برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در ادامه افزود: قاچاق در کشور بسیار گسترده و با سایر کشورها متفاوت است و این موضوع مستقیما ضربه غیر قابل جبرانی به تولید، اقتصاد کشور و اقتصاد مقاومتی وارد می‌کند.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به این سوال که چه میزان از کالای قاچاق در حال حاضر مجددا صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر هنوز هیچ یک از کالاهای قاچاق موجود در کشور صادر نمی‌شود ولی برنامه‌ریزی شده تا کالاهای گران قیمتی همچون خودروهای سنگین و سبک به سایر کشورهای فروخته شوند و از این طریق ارز آوری برای کشور ایجاد شود و هنوز اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

یوسفیان ملا با اشاره به معدوم کردن کالای قاچاق در کشور گفت: بنابر گفته مقام معظم رهبری تمامی کالاهای قاچاق باید معدوم و به آتش کشیده شود که در حال حاضر در هر مرحله قاچاق مواد مخدر این کالا معدوم می‌شود ولی در خصوص سایر کالاها هنوز اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی در خصوص راهکار از بین بردن کالاهای قاچاق گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از کالاهای قاچاق در انبارهای جمع آوری شد و هنوز برنامه‌ای برای از بین بردن و یا فروش مجدد آن صورت نگرفته است که در این راستا باید هر چه سریعتر برنامه مدونی ایجاد شود.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.