کد مطلب: ۴۲۳۰۷۲

تجارت‌نیوز بررسی می‌کند:

افزایش سقف وام مسکن، قیمت تسه را افزایش داد / رشد ۱۲ درصدی تسه آذر

افزایش سقف وام مسکن، قیمت تسه را افزایش داد / رشد 12 درصدی تسه آذر

از چهارم دی ماه جاری، سقف اعتبار وام مسکن زوجین افزایش یافته و در همین راستا قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز در یک ماه اخیر با رشدی نسبی مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از چهارم دی ماه جاری، سقف اعتبار وام مسکن زوجین افزایش یافته و به 240 میلیون تومان در تهران رسید. در همین راستا با خبر تصویب این افزایش، قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز در یک ماه اخیر با رشدی نسبی مواجه شده است.

قیمت هر برگ امتیاز تسهیلات مسکن آذر ماه 98 در بورس ، طی یک ماه اخیر با رشدی 12 درصدی، به 46 هزار تومان رسیده است. همچنین هر برگ امتیاز تسهیلات مسکن آبان 98 نیز رشدی 14 درصدی را تجربه کرد و به 46 هزار و 900 تومان رسید.

نرخ سود این تسهیلات ۱۷٫۵ درصد و بازپرداخت آن ۱۲ ساله اعلام شد. در همین راستا، طبق پیگیری‌های تجارت‌نیوز در اوایل دی ماه، در سیستم تسهیلات بانکی دو نرخ سود عادی و پلکانی وجود دارد که در حالت عادی زوج‌ها در پایان این ۱۲ سال باید مبلغ ۵۶۰ میلیون تومان پول به بانک برگردانند.

احتمالا میزان اقساط این وام برای ۲۰۰ میلیون تومان وام، قسط ماهانه سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است، همچنین برای جعاله ۴۰ میلیون تومان باید ماهانه یک میلیون تومان پرداخت کنند که پنج ساله بازپرداخت می‌شود.

به عبارتی دیگر زوج‌ها در پنج سال اول بازپرداخت این وام، باید ماهانه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند، چون در پایان پنج سال اول جعاله تسویه می‌شود مبلغ قسط به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد.

در همین مورد یک مقام آگاه بانکی از تغییر نوع تسهیلات بانکی به سازندگان واحدهای مسکونی خبر داد و به تجارت‌نیوز گفته بود که ما در گذشته برای سازندگان مسکن سقف تسهیلات داشتیم، مثلا برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان وام می‌دادیم؛ اما با روش جدید بانک مسکن تا سقف ۸۰ درصد هزینه ساخت به سازندگان تسهیلات می‌دهد.

بهرام کلوری در این خصوص اظهار کرده بود که این تسهیلات با نرخ سود ۱۸ پرداخت می‌شود و نحوه بازپرداخت آن به تعداد واحد ساخته شده بستگی دارد؛ مثلا برای یک آپارتمان ۱۰ واحدی به مدت ۱۸ ماه تنفس داده می‌شود و بعد از آن بسته به سیاست‌ها قسمتی از وام برای هشت تا ۱۲ سال قسط‌بندی می‌شود و باقی مانده را باید مشتری تسویه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بعد کی پول داره که اینقدر قسط بده اینقدر این جماعت مسخره نکنید والا صبر هم حدی داره