خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۸۸۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت نفت برای دومین هفته متوالی افزایش یافت

قیمت نفت برای دومین هفته متوالی افزایش یافت

پس از سه هفته نزولی، قیمت نفت برای دومین هفته متوالی با رشد بیش از ۱۹ درصد مواجه شد. این رشد قیمت تحت تاثیر اجرایی شدن توافق کاهش تولید و بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در برخی کشورها رخ داده است.

به‌دنبال برداشته قرنطینه و شروع فعالیت‌های اقتصادی در برخی کشورهای غربی و آسیایی از یک‌سو و اجرایی شدن توافق کاهش تولید اوپک‌پلاس از سوی دیگر، قیمت نفت برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نفت برنت در هفته ابتدایی ماه می با رشد ۱۹٫۲۹ درصدی مواجه شد. بر اساس توافق کاهش تولید اوپک‌پلاس این گروه قرار است روزانه و در مجموع ۹٫۷ میلیون بشکه از تولید خود را با هدف ایجاد تعادل در بازار کاهش دهند.

هرچند بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که این میزان از کاهش برای جبران مازاد تقاضا کافی نیست، اما خوش‌بینی سرمایه‌گذاران موجب رشد قیمت طلای سیاه در دو هفته گذشته شده است.

درحالی‌که هر بشکه نفت خام برنت در اولین روز از معاملات قیمت هفتگی با قیمت ۲۸٫۴۰ دلار معامله می‌شد، در معاملات روز جمعه به ۳۰٫۹۷ دلار رسید.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت نفت برنت را در هفته اول می نشان می‌دهد:

قیمت نفت

رشد ۱۹٫۲۹ درصدی نفت برنت در هفته اول می ۲۰۲۰

امید معامله‌گران این بازار موجب شد در معاملات روز سه‌شنبه قیمت نفت بار دیگر به کانال ۳۰ دلار بازگردد. هر چند در ساعات پایانی معاملات قیمت طلای سیاه تا ۳۲ دلار در هر بشکه هم صعود کرد، اما روز بعد بار دیگر به کمتر از ۳۰ دلار رسید.

رشد قیمت نفت در حالی رخ داد که بر اساس آخرین گزارش‌ها، موجودی نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

تحلیلگران و کارشناسان حوزه نفت بر این باورند که حتی اگر کاهش ۱۰ میلیون بشکه در روز برای جبران رشد چشمگیر تقاضا کافی باشد، پایبندی تمام کشورهای امضاکننده به آن چالشی است که بازار نفت با آن مواجه خواهد بود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.