کد مطلب: ۳۲۷۰۱۷

رشد ۱.۵ درصدی کشت گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل

رشد ۱.۵ درصدی کشت گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از رشد ۱.۵ درصدی کشت گندم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در کشور خبر داد.

اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم ، درباره آخرین وضعیت سطح زیرکشت گندم اظهار کرد: براساس آخرین آمار از ابتدای مهر تا کنون ۴ میلیون و ۲۱۰ هزار هکتار گندم کشت شده که یک میلیون و ۱۲۰ هزار هکتار از این میزان را گندم آبی و سه میلیون و ۹۰ هزار هکتار گندم دیم به خود اختصاص داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی مجموع برنامه ابلاغی کشت گندم در سال زراعی ۹۷_۹۸ را ۶ میلیون‌ هکتار اعلام کرد و افزود: تاکنون ۷۳ درصد برنامه کشت گندم در استان‌ها انجام شده است به طوریکه کشت در مناطق دیم سرد در مراحل پایانی خود قرار دارد و در استان‌های زنجان، کردستان و مرکزی به طور کامل به پایان رسیده است.

اسفندیاری پور ادامه داد: در سال زراعی جاری وضعیت بارندگی به ویژه در آبان ماه بسیار مطلوب بوده است به طوریکه اکثر گندم در مناطق دیم سرد با رطوبت کافی موجود در خاک در مرحله جوانه زنی قرار دارند که انتظار می‌رود در ادامه فصل زراعی این روند ادامه یابد.

مجری طرح گندم از رشد ۱.۵ درصدی کشت گندم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: اگرچه تا این لحظه سطح زیر کشت گندم آبی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشته اما در کشت دیم ۵ درصد افزایش داشته است که این امر بدان معناست که در مجموع سطح زیر کشت نسبت به سال قبل ۱.۵ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول وضعیت بذر در مناطق معتدل و اقلیم گرم و خشک‌ جنوب و استان‌های ساحلی خزر را مناسب دانست و افزود: با توجه به آنکه بذر به میزان کافی تهیه شده است، از این رو به کشاورزان توصیه می‌کنیم که از بذور اصلاح شده و گواهی شده شرکت‌های تولیدکننده بذر استفاده کنند و به هیچ عنوان از افراد غیر مجاز بذر نخرند.

وی در پایان‌ تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب کشت و بارندگی پیش بینی می‌شود که امسال برای چهارمین سال متوالی در تولید گندم خودکفا شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.