کد مطلب: ۲۰۹۵۰۸

مدیرعامل بورس کالا اعلام کرد:

رشد ۳۳ درصدی معاملات طی ۱۱ ماهه امسال

رشد ۳۳ درصدی معاملات طی ۱۱ ماهه امسال

مدیرعامل بورس کالا با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۴ هزار تن محصول به ارزش ۴۴۶ هزار میلیارد تومان در تالارهای بورس کالا معامله شد، گفت: این رقم نسبت به پارسال ۳۳ درصد رشد داشته است.

حامد سلطانی‌نژاد در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۴ هزار تن محصول به ارزش ۴۴۶ هزار میلیارد تومان در تالارهای بورس کالا معامله شده، گفت: این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل با ۳۳ درصد رشد مواجه شده است؛ این درحالی است که در این دوره مالی در گروه مواد صنعتی و معدنی ۷.۹۱۱ هزار تن محصول به ارزش ۱۸۲.۷۲۰ میلیارد ریال معامله شد که ۲۹ درصد افزایش را تجربه کردیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: همچنین در گروه محصولات کشاورزی ۲.۷۹۱ هزار تن محصول به ارزش ۳۱.۲۲۹ میلیارد ریال خرید و فروش شد که ۱۹ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

مدیرعامل بورس کالا ادامه داد: در بازار بدهی در دوره ۱۱ ماهه سال ۹۶ به میزان ۱۶۰ هزار تن به ارزش ۳.۵۷۰ میلیارد ریال معامله شد که ۱۶۷ درصد افزایش شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: در بازار طلا نیز در دوره ۱۱ ماهه سال شاهد رشد ۳۹ درصدی در معاملات هستیم و مجموع ۲۴ هزار تن محصول به ارزش ۴۴۶ هزار میلیارد تومان در بورس کالا در سال جاری معامله شده است.

به گفته سلطانی نژاد، در بخش محصولات پتروشیمی در دوره ۱۱ ماهه سال ۹۶ به میزان ۳.۶۷۳ هزار تن به ارزش ۱۳۸.۶۸۵ میلیارد ریال معامله شد که ۳۳ درصد رشد به دست آمده و در عین حال در بخش محصولات فرآورده‌های نفتی در این دوره به میزان ۹.۵۹۵ هزار تن به ارزش ۸۹.۱۵۳ میلیارد ریال معامله شد که ۴۸ درصد رشد به دست آمده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.