کد مطلب: ۳۰۵۹۷۵

رشد ۶/ ۲۱ درصدی تولید فولاد خام ایران

رشد ۶/ ۲۱ درصدی تولید فولاد خام ایران

گزارش جدید انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد، طی ۸ ماهه نخست سال ۲۰۱۸، در حالی که متوسط رشد تولید فولادخام در جهان به ۸/ ۴ درصد رسیده بود، میزان رشد تولید فولاد در ایران به ۶/ ۲۱ درصد رسیده که این رقم حدود ۵/ ۴ برابر رشد تولید جهانی محسوب می‌شود.

گزارش جدید انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد، طی ۸ ماهه نخست سال ۲۰۱۸، در حالی که متوسط رشد تولید فولاد خام در جهان به ۸/ ۴ درصد رسیده بود، میزان رشد تولید فولاد در ایران به ۶/ ۲۱ درصد رسیده که این رقم حدود ۵/ ۴ برابر رشد تولید جهانی محسوب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد(World Steel Association)، ایران از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه اوت ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ میلیون و ۴۳۷هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه ۲۰۱۷ میلادی (۱۳ میلیون و ۵۱۳هزار تن)، ۶/ ۲۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
این رقم نشان می‌دهد میزان رشد تولید فولاد ایران طی این مدت، حدود ۵/ ۴ برابر رشد تولید جهانی بوده است.

همچنین در ماه اوت ۲۰۱۸ میلادی، تولید فولاد خام ایران با رشد ۹ درصدی به یک میلیون و ۹۸۰ هزار تن فولاد خام رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۸۱۶ هزار تن بود.

۶۴ کشور فولادساز جهان در ۸ ماهه نخست۲۰۱۸میلادی، یک میلیارد و ۱۹۴میلیون و ۱۵۳هزار تن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون و ۵۰۷ هزار تن بود که ۷/ ۴ درصد رشد کرده است.

همچنین میزان تولید ماه اوت ۲۰۱۸ فولادسازان جهانی (۱۵۱میلیون و ۹۵۱هزار تن) نسبت به میزان تولید ۲۰۱۷ (۱۴۷ میلیون و ۸۵۲ هزار تن) نشان می‌دهد که این روند ۸/ ۲ درصد افزایش یافته است.

طبق این گزارش، طی ۸ ماهه نخست میلادی به ترتیب چین با تولید۶۱۷ میلیون و ۳۹۸ هزار تن، هند با تولید ۷۰میلیون و۸۳۱ هزار تن، ژاپن با تولید ۷۰ میلیون و ۱۹۵ هزار تن، آمریکا با تولید ۵۶ میلیون و ۹۰۳ هزار تن و کره‌جنوبی با تولید ۴۸ میلیون و ۳۳۰هزار تن ۵ کشور برتر تولید‌کننده فولاد خام جهان بودند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.