کد مطلب: ۳۸۶۹۷۱

رشد ۱.۴ درصدی قیمت نفت / تولید اوپک به کمترین سطح ۵ سال گذشته رسید

رشد 1.4 درصدی قیمت نفت / تولید اوپک به کمترین سطح 5 سال گذشته رسید

به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه از یک‌سو و تصمیم اوپک برای تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید از سوی دیگر، قیمت نفت در معاملات روز گذشته افزایش یافت.

به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه از یک‌سو و تصمیم اوپک برای تمدید 9 ماهه توافق کاهش تولید از سوی دیگر، قیمت نفت در معاملات روز گذشته افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، نفت خام برنت در معاملات روز جمعه با 1.4 درصد افزایش به 64.16 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با رشد 0.3 درصدی با قیمت 57.51 دلار معامله شد.

در هفته‌های اخیر قیمت نفت به دنبال نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصادی روند کاهشی به خود گرفته است.

به گفته فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز، داده‌های اقتصادی منتشرشده در سراسر جهان متفاوت است. در حالی که داده‌های مربوط به بخش تولید حکایت از تضعیف این بخش دارد، اما بر اساس آمار مربوط به اشتغال آمریکا، این کشور موفق شده در ماه ژوئن در بخش غیرکشاورزی 224 هزار شغل ایجاد کند که رشد قابل توجهی در مقایسه با کاهش این رقم در ماه‌ قبل از آن بوده است.

علی‌رغم این آمار قابل توجه، سفارشات جدیدی برای کالاهای تولیدی ایالات متحده برای دومین ماه متوالی در ماه می نیز روند کاهشی داشته است.

در عین حال، سفارشات بخش صنعت آلمان در ماه می با کاهش مواجه شده است. وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرده، این بخش که بزرگ‌ترین بخش اقتصاد اروپا را شامل می‌شود احتمالا در ماه‌های پیش رو هم عملکرد ضعیفی داشته باشد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه، کاهش هفتگی 1.1 میلیون بشکه را برای ذخایر نفت این کشور گزارش داد که کمتر از پنج میلیون بشکه گزارش امریکن پترولیوم بود.

این در حالی است که کشورهای عضو اوپک به رهبری عربستان سعودی و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه توافق کاهش تولید را به مدت 9 ماه (مارس 2020) تمدید کردند.

بر اساس این توافق، این کشورها در مجموع 1.2 میلیون بشکه از تولید روزانه خود را کاهش می‌دهند.

بر اساس نظرسنجی رویترز، تولید اوپک در ماه ژوئن به کمترین سطح پنج سال گذشته رسیده که از مهم‌ترین دلایل آن کاهش قابل توجه عربستان سعودی و همچنین تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بوده است.

علاوه بر این تصمیم‌گیری اوپک، به نظر می‎رسد دلایل ژئوپلیتیک دیگری هم برای افزایش قیمت‌ها وجود دارد.

توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران از سوی نیروی دریایی بریتانیا از دیگر اتفاقاتی است که می‌تواند به ادامه تنش‌ها در خاورمیانه دامن بزند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.