کد مطلب: ۱۷۱۳۳۴

رشد ۲۷ درصدی صید ماهیان استخوانی

رشد 27 درصدی صید ماهیان استخوانی

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان از 21 مهر ماه آغاز شده و تا کنون نسبت به زمان مشابه سال قبل 27 درصد رشد داشته است.

مهندس محسن یحیایی با اشاره به گونه‌های صیدشده در آب‌های استان، اظهار کرد: انواع گونه‌های ماهیان استخوانی شامل سفید، کپور، کفال، کلمه و سایر ماهیان از آب‌های استان صید شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: تاکنون 82 هزار و 105 کیلوگرم ماهی از آب‌های استان صید شده که این رقم در سال گذشته 64 هزار و 785 کیلوگرم بوده و نشان از رشد 27 درصدی صید دارد.

یحیایی با بیان این‌که از بین این گونه‌ها، بالاترین درصد رشد به ماهی سفید اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در بین گونه‌های نام برده، ماهی سفید با میزان 8 هزار و 987 کیلوگرم از رشد 204 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان تصریح کرد: در فصل صید امسال 1420 صیاد در قالب 21 تعاونی پره، ماهیان استخوانی را از آب‌های دریای خزر صید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 742 تن انواع ماهیان استخوانی شامل 333 تن ماهی سفید، 348 تن کفال، 16 تن کپور، 18 تن کلمه، 25 تن شگ ماهی و 2 تن سایر ماهیان از آبهای ساحلی استان گلستان صید شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.