کد مطلب: ۲۹۱۱۵۷

رشد ۴۰ درصدی صادرات شیشه و آینه ایرانی به اروپا و آسیای میانه

رشد 40 درصدی صادرات شیشه و آینه ایرانی به اروپا و آسیای میانه

رئیس اتحادیه شیشه و آینه با اشاره به خودکفایی کامل در صنعت شیشه و آینه از صادات 40 درصدی آن خبر داد.

محمدعلی قنبری رئیس اتحادیه شیشه و آینه، درباره وضعیت کنونی صنعت شیشه و آینه ،اظهار کرد: در اوایل انقلاب اسلامی کشور ایران حدود 70 درصد نیاز به واردات شیشه داشت این در حالی است که پس از گذشت 39 سال علاوه بر خودکفایی کامل، به 40 درصد صادرات دست یافتیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی کشور های حوزه خلیج فارس ، آسیای میانه و اروپا را مقصد صادرات شیشه و آینه برشمرد و تشریح کرد: به دلیل داشتن تکنولوژی فلوت که آخرین تکنولوژی صنعت شیشه است از محصولات صادر شده ما استقبال خوبی می شود.

رئیس اتحادیه شیشه و آینه با اشاره بر عدم نیاز کشور به واردات شیشه گفت: روزانه حداقل 500 هزار مترمربع شیشه در کشور تولید می شود.

قنبری میزان اشتغالزایی این صنعت را مطلوب دانست و افزود: حدود 9 کارخانه شیشه فلوت در شهر های مختلف کشور از جمله ساوه، مراغه، قزوین، یزد، آذربایجان و مشهد فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مصارف شیشه تنها منحصر به ساختمان سازی نیست بیان کرد: شیشه مصارف متعددی از جمله استفاده در قفسه ها، میز ها، ایستگاه های اتوبوس، شیشه های دوجداره، شیشه های تلقی و شیشه های ضدگلوله دارد .

رئیس اتحادیه شیشه و آینه با تاکید بر عدم واردات مواد اولیه صنعت شیشه و آینه گفت: واردات ما در شیشه در حد صفر است.

قنبری در پایان حل مشکلات کارخانجات را با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ممکن دانست و تصریح کرد: خوشبختانه این صنعت در مقایسه با سایر صنایع با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم می کند و در کشور روند رو به رشدی را طی می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.