کد مطلب: ۲۰۸۸۸۸

رشد ۸ درصدی بدهی خانوارهای کره جنوبی

رشد 8 درصدی بدهی خانوارهای کره جنوبی

بدهی خانوارهای کره جنوبی از قبیل کارت‌های بدهی در پایان ماه دسامبر سال گذشته میلادی به یک تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی، ۸.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد که بدهی خانوارهای این کشور در سال گذشته میلادی با بیش از ۸ درصد رشد، به رکورد ۱.۳ تریلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد که با وجود تلاش دولت برای سفت و سخت کردن شرایط وام‌دهی به‌منظور کم‌رونق کردن بازار مسکن، بدهی خانوارهای کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ میلادی به یک رکورد جدید رسید.

در همین حال بدهی خانوارهای کره جنوبی از قبیل کارت‌های بدهی در پایان ماه دسامبر سال گذشته میلادی به یک تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی، ۸.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین سرعت افزایش بدهی خانوارهای این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی سریع‌ترین رشد را به خود گرفت؛ در حالی‌که رشد بدهی خانوارهای کره‌ای برای ۳ سال به آهسته‌ترین روند خود رسیده بود.

بر همین اساس دولت جدید کره جنوبی از ماه می سال گذشته میلادی اقدامات جدی را در جهت کاهش رشد بدهی و جلوگیری از ایجاد حباب در بازار مسکن اتخاذ کرده است. اکنون دولت کره جنوبی نگران افزایش سطح بدهی خانوارها است که با بالارفتن نرخ بهره ترکیب شده و این مسئله می‌تواند عدم توانایی خانوارها را در بازپرداخت بدهی‌های خود به همراه داشته باشد.

بدهی خانوارهای کره جنوبی در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۷ میلادی ۲.۲ درصد رشد نشان می‌دهد و رئیس بانک مرکزی کره جنوبی هم چند روز پیش گفت: تلاش‌ها در جهت کاهش بدهی‌ها به کمتر از میزان درآمدها باید تداوم داشته باشد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.