کد مطلب: ۴۷۴۳۰۷

رنکینگ غذاهای تایلند: در تایلند چه بخوریم؟

رنکینگ غذاهای تایلند: در تایلند چه بخوریم؟

تنوع غذاهای تایلندی به اندازه‌ای زیاد است که هیچ‌گاه نمی توان تعدادی دقیق از آنها به‌دست آورد. معروف‌ترین غذای این کشور، پد تایلندی می‌باشد که به معنای رشته فرنگی سرخ شده می‌باشد.

شکم گردی بخش مهمی از سفر می‌باشد، تایلند نیز کشوری رنگارنگ با غذاهای بسیار متفاوت می‌باشد که پس از رزرو بلیط هواپیما و آماده کردن برنامه سفر باید از شرایط غذایی و بهترین غذاهای این شهر مطلع شد؛ بنابراین در ادامه رنکینگ غذاهای تایلندی البته از نظر مسافران را به همراه معرفی نوشیدنی‌های مشهور این کشور آماده کرده‌ایم.

تایلند

تایلند کشور آسیایی است که کاملا در منطقه گرمسیری واقع شده است و شامل اکوسیستم‌های متنوعی می‌باشد. از منطقه مرتفع جنگلی در مرزهای شمالی گرفته تا مزارع مسطح و حاصلخیز برنج در دشت‌های مرکزی و سواحل ناهموار در انتداد شبه جزیره باریک جنوبی.

این کشور به غیر از طبیعت خاص و زیبا دارای جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده می‌باشد توجه تمامی افراد جهان را به خود جلب کرده است. وجود هتل‌های خاص و بسیار خوب نیز یکی از موفقیت‌های این کشور در جذب توریست می‌باشد.

شما نیز اگر قصد سفر و بازدید تایلند را دارید، می‌توانید برای مشاهده قیمت و خرید بلیط هواپیما تایلند از اینجا اقدام نمایید.

3ewds

غذاهای تایلند

تنوع غذاهای تایلندی به اندازه‌ای زیاد است که هیچ‌گاه نمی توان تعدادی دقیق از آنها به‌دست آورد. از آنجایی‌که یک مسافر نمی‌تواند در یک سفر تمامی این غذاها را امتحان کند، به سراغ مسافرانی که از این شهر دیدن کرده‌اند رفته‌ایم و با یک نظرسنجی ساده 8 تا از محبوب‌ترین غذاهای این شهر را که باید در سفر اول امتحان کنید، معرفی کرده‌ایم. البته در تهیه این رنکینگ نظر چند سرآشپز مشهور نیز قرار دارد.

پد تایلندی / pad thai / ผัดไทย

معروف‌ترین غذای این کشور، پد تایلندی می‌باشد که به معنای رشته فرنگی سرخ شده می‌باشد. این غذا کاملا از مواد تازه و کلاسیک همچون:

  • تخم مرغ
  • بادام زمینی
  • جوانه لوبیا
  • سس ماهی و میگو خشک شده
  • لیموتازه
  • شیره خرما
  • و ادویه

تهیه می‌شود.

تام یونگ گوونگ / Tom Yum Goong / ต้มยำกุ้ง

سوپ ترش با میگو نام دومین غذای محبوب تایلندی می‌باشد که در خارج از این کشور نیز محبوبیت خاصی دارد. این سوپ معمولا داغ داغ سرو می‌شود و ترشی و عطر لیمو آن دلیل اصلی محبوبیت آن می‌باشد.

دراین سوپ مرغ، ماهی و میگو به همراه گیاهان تازه وجود دارد.

تووم کا گای / Tom Kha Gai / ต้มข่าไก่

یکی دیگر از سوپ‌های محبوب این کشور می‌باشد که خواص درمانی نیز دارد و با شیر، مرغ، نارگیل و … تهیه می‌شود. این غذا مناسب مناسب افرادی است که میانه خوبی با غذاهای تند ندارند. ادویه‌های این غذا ملایم تر از دیگر سوپ‌ها می‌باشد.

گیئینگ کئو وان گای / Gaeng Keow Wan Gai / แกงเขียวหวานไก่

محبوب‌ترین کاری در تایلند، کاری سبز می‌باشد که از خمیر گیاهان تازه با اودیه‌های مختلف تهیه شده و در شیر نازگیل پخته می‌شود. این غذا نیز ملایم بوده و کمی شیرین می‌باشد. این کاری با برنج یا رشته فرنگی سرو می‌شود.

سام تام / Som Tam / ส้มตำ

این سالاد یکی از غذاهای محلی شمال شرقی تایلند می‌باشد که البته شهرت جهانی نیز پیدا کرده است. این سالاد بسیار تند بوده و با سس ماهی، فلفل قرمز، لیمو ترش تازه و شیره خرما ترکیب می‌شود.

البته برای سرو مقداری خرچنگ، میگو خشک شده، نودل یا برنج و بادام زمینی نیز مخلوط می‌شود. دیگر ترکیبات این سالاد سبزیجات و برخی میوه‌ها همچون انبه می‌باشد.

پد کرا پائو / Pad Kra Pao / ผัดกระเพรา

غذایی محلی و پرطرفدار که معمولا مسافران قبل از ترک تایلند چندین بار این غذا را سفارش می‌دهند. این غذا در تایلند به ریحان مقدس معروف است و ترکیبات آن گوشت مرغ، گوشت گاو، گوشن خوک، میگو و ماهی به همراه برنج و تخم مرغ سرخ شده می‌باشد.

راد نا / Rad Na / ราดหน้า

راد نا یکی از غذاهای محبوب این کشور می‌باشد که تقریبا در سرتاسر تایلند ان را مشاهده خواهید کرد. این غذا با صدف و سبزیجات به همراه سبوس تهیه می‌شود. البته برنج یا رشته فرنگی نیز جز این غذا می‌باشند.

در ترکیبات این غذا فلفل دلمه‌ای، سرکه سفید، فلفل خشتک شده و سس ماهی نیز وجود دارد. راد نا کمی شیرین می‌باشد.

خائو پد / Khao Pad / ข้าวผัด

این غذا هشتمین رتبه در بین غذاهای محبوب تایلند را دارد، اما در بین تایلندی های اولین جایگاه را دارد. این وعده غذایی با گوشت خوک، گوشت گاو، خرچنگ، تخم مرغ، پیاز، سیر، گوجه، ادویه مخصوص، برنج، مرغ، میگو و خیار و لیمو تازه تهیه می‌شود.

یکی از جاذبه‌های مهم و دلیل فروش بالا تور تایلند، دنیای رنگارنگ غذا و نوشیدنی این کشور می‌باشد.

تورهای تک و یا ترکیبی تایلند را در لینک زیر مشاهده کنید:

تور تایلند https://www.tahagasht.com/tours/thailand-tour

3 نوشیدنی تایلند که به اندازه غذاهای این کشور مشهور می‌باشند

نوشیدنی‌های این کشور نیز همانند غذاهایش دارای تنوع بسیاری می‌باشد. منوی نوشیدنی‌های این کشور بسیار طولانی و گمراه کننده می‌باشد. بنابراین برای اینکه در اولین تجربه، بهترین انتخاب را داشته باشید در اینجا لیستی از 3 نوشیدنی عجیب و غریب و البته بسیار خوشمزه این کشور را آورده‌ایم.

شاید بتوان گفت بقیه نوشیدنی‌های این کشور دارای طعمی آشنا می‌باشند. سه مورد معرفی شده زیر از نظر مسافران بهترین نوشیدنی‌های تایلند می‌باشد.

  • چای یخ‌زده تایلندی - cha yen

به اعتقاد گردشگران این کشور خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین نوشیدنی تایلندی چای ین یا چای یخ‌زده می‌باشد. این نوشیدنی به غیر از طعم عالی که دارد، دارای عطر بسیاری خوبی می‌باشد که شما را تشویق به نوشیدن می‌کند.

چای ین با برگ‌های چایی دم می‌شود و سپس شیر را به آن اضافه می کنند و با چنگال هم می‌زنند تا عطر و طعم چای به ان اضافه شود. قیمت این چای در حدود 15 تا 20 بات می‌باشد.

  • قهوه یخی تایلندی - oliang

قهوه یخی یکی دیگر از نوشیدنی‌های سنتی این کشور می‌باشد که طعمی مشابه به کافی آمریکانو دارد. اما دقیقا این طعم یکسان نیست. این نوشیدنی برای سرماخوردگی نیز بسیار مناسب می‌باشد.

برای کسانی که عاشق نوشیدنی‌های شیری هستند، اضافه کردن مقداری شیر به این نوشیدنی پیشنهاد می‌شود.

این نوشیدنی در کافه‌های معمولی در حدود 15 الی 30 بات و در کافه‌های لوکس و فانتزی در تا 60 بات نیز قیمت دارد.

  • شیر یخ‌زده با شربت - nom yen

خلاقیت تایلندی‌ها در خوراکی و نوشیدنی بسیار جذاب می‌باشد. خلاقانه‌ترین نوشیدنی این کشور نیز شیر یخ‌زده با شربت می‌باشد که بدون تست کردن آن تایلند را نباید ترک کرد. معمولا این نوشیدنی را نان‌های نارگیلی و مربایی می‌خورند. قیمت آن نیز در کافه‌های معمولی شهر از 15 تا 25 بات و در کافه‌های لوکس همراه با نان‌های محلی از 30 تا 60 بات می‌باشد.

uyghfvc

6 چیزی که درباره غذاهای تایلندی نمی‌دانید!

غذاهای تایلندی از بهترین و محبوب‌ترین غذاهای دنیا می‌باشد. اما برای برخی افراد این تمام چیزی است که درباره غذاهای تایلندی می‌دانند. اگر فکر می‌کنید شما نیز یکی از این افراد هستید. در ادامه 6 حقیقتی که باید درباره غذاهای این کشور بدانید آورده شده است.

البته در پخت غذاهای تایلندی نیز همانند همه غذاهای جهان، دستور تهیه و مواد استفاده بسیار مهم می‌باشد. برای تست بهترین غذاهای تایلندی بهترین مکان کشور تایلند و رستوران‌های قدیمی و مشهور شهر می‌باشد.

  1. غذا بدون برنج پیدا نمی‌کنید

در حدود 90% غذاهای این کشور با برنج می‌باشد. البته نوع پخت آن بسیار متفاوت‌تر از غذاهای ایرانی می‌باشد.

  1. هیچ چیز پخته نمی‌شود

نمی‌توان گفت صددرصد اما 95% مواد غذایی در غذاهای تایلندی پخته نمی‌شود. برای پیدا کردن غذاهای کاملا پخته شده در تایلند با به سراغ رستوران‌ها بین‌المللی بروید.

  1. بلافاصله شروع به خوردن نکنید

در تایلند غذا خوردن بخش مهمی از زندگی می‌باشد از همین رو قوانین و آداب بخصوصی برای غذا خوردن وجود دارد. در طول سفر به این کشور با رعایت این آداب احترام بسیاری برای مردمان تایلند قائل شده‌اید.

در فرهنگ تایلند وضعیت اجتماعی و سن اهمیت بسیار دارد و قبل از شروع غذا باید صبر کنید که اول بزرگ‌ترین فرد دور میز شروع به خوردن غذا کند و به ترتیب افراد کوچکتر شروع به خوردن غذا کنند.

  1. چاپستیک وجود ندارد

برخلاف تصور اکثر گردشگران برای خوردن غذاهای تایلندی نیازی به چاپستیک نیست و تمامی غذاها با قاشق برای شما سرو می‌شود.

  1. همه غذاها تند نیستند

یکی دیگر از تصورات غلط درباره غذاهای تایلندی این می‌باشد که همه غذاها مانند غذاهای هندی تند می‌باشند. در بین غذاهای تایلندی نیز غذاهای تند و فلفلی وجود دارد، اما فلفل ادویه اصلی غذاهای این کشور نمی‌باشد.

  1. شکر در بسیار از غذاها وجود دارد

در هنگام انتخاب غذا از غذاهای خیابانی با سفارش در رستوران‌های شهر دقت کنید که شکر یکی از مواد محبوب این کشور می‌باشد و در بسیاری از غذاهای این کشور دیده می‌شود. اگر غذای شیرین دوست ندارید قبل از سفارش از شیرین نبودن غذا مطمئن شوید.

اگر با غذاهای تایلندی را اصلا دوست نداشتیم چه کار کنیم؟

خوشبختانه تایلند کشوری توریستی می‌باشد و برای پیدا کردن رستوران‌های بین‌المللی و فست‌فود مشکلی نخواهید داشت. در هر سه شهر توریستی این کشور، تایلند، پوکت و بانکوک رستوران بین‌المللی و حتی چند رستوران ایرانی وجود دارد.

تمامی هتل‌های این کشور نیز دارای حداقل یک رستوران می‌باشند که در تمامی آن‌ها به غیر از غذاهای تایلندی، غذاهای بین‌المللی نیز سرو می‌شود.

اما اگر نسبت به غذا حساس می‌باشید قبل از رزرو هتل خارجی: https://www.tahagasht.com/hotel/booking در قسمت امکانات هتل رستوران‌های موجود را نیز بررسی کنید و سپس اقدام به رزرو نمایید.

مک دونالد در تایلند

مک دونالد مجموعه رستوران زنجیره‌ای می‌باشد که در کشورهای بسیار شعبه دارد و در هر کشور مناسب با فرهنگ همان کشور به پخت و سرو غذا می‌پردازد. البته غذاهای فست‌فودی نیز همیشه در منو این رستوران وجود دارد.

تایلند نیز یکی از کشورهایی می‌باشد که مک دونالد در آن شعبه دارد. در منوی مک دونالد تایلند غذاهای تایلندی نیز وجود دراد که هنگام بازدید از مک دونالد بانکوک یا هر شهر دیگر این کشور آنها را نباید از دست دهید.

آدرس مک دونالد بانکوک : این رستوران درست در مقابل مرکز خرید پلاتینیوم بانکوک قرار دارد.

این رستوران در منطقه شلوغ شهر واقع شده است اما این شعبه مک دونالد بزرگ بوده و خیلی معطل نخواهید شد و صندلی خالی پیدا خواهید کرد.

شعبه پوکت مک دونالد نیز در مرکز خرید جانگسیلون این شهر می‌باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.