کد مطلب: ۶۱۷۶۹۵

شناسه رهگیری قطعات یدکی خودرو

شناسه رهگیری قطعات یدکی خودرو

با آغاز فاز اول طرح رهگیری قطعات یدکی خودرو، کلیه واردکنندگان و تولیدکنندگان کمک فنر خودرو و باتری ملزم به اخذ و نصب شناسه رهگیری کالا می‌باشند. دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا برای گروه کالایی قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه به شماره ابلاغیه ۶۰۹۲۲ /۶۰ مورخ ۴/۳/۹۶ وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف جلوگیری از قاچاق کالا و توزیع کالای تقلبی و بی کیفیت ابلاغ شده است

از این پس کلیه کمک فنرها و باطری های خودرو، برای ورود به زنجیره تجاری باید دارای شناسه رهگیری شوند. برای این منظور باید روی بدنه یا بسته بندی و ضمانت نامه کلیه کالاهای وارداتی و تولیدی این گروه از محصولات برچسب شناسه رهگیری به صورت قابل رویت، الصاق شود.

شناسه رهگیری کالا چیست؟

بر اساس این قانون شناسه رهگیری کالا عبارت است از "شناسه ای چند رقمی که مبتنی بر یک نظام جامع طبقه بندی کالاست و مشخصات ماهوی هر قلم کالا احصاء شده و در یک سامانه به منظور ایجاد برداشت مشترک از هر قلم کالا، به صورت رمزینه (بارکد) و یا نظایر آن بر روی کالا نصب یا درج می شود. به هر شناسنامه کالا یک شناسه‌کالای یکتا تخصیص می یابد." بر اساس این طرح به هر قلم کالا یک شناسه رهگیری منحصر به فرد اختصاص داده می شود تا مصرف کننده با استعلام این کد از اصالت کالای خود اطمینان حاصل کند.

قطعات یدکی مشمول طرح شناسه رهگیری کالا

بر اساس این طرح، ۱۶ قطعه از قطعات یدکی خودرو که در ادامه نامبرده می شود، ملزم به اخذ و نصب شناسه رهگیری کالا هستند، اما در فاز اول، انواع باطری خودرو و کمک فنر در اولویت اجرا هستند. سایر قطعات پس از تایید به لیست اضافه خواهند شد.
• کمک فنر
• باتری
• شمع
• صفحه کلاچ
• دیسک کلاچ
• تسمه • بلبرینگ
• سوپاپ
• لامپ
• لنت ترمز
• لنت کلاچ • تایر
• آلترناتور (دینام)
• استارتر
• رینگ پیستون
• کیت کلاچ

راهنمای دریافت کد رهگیری قطعات خودرو

برای دریافت شناسه رهگیری کالا، ابتدا تولید کننده یا وارد کننده قطعات یدکی باید در سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir ثبت نام کند. سپس با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد کارتابل شده و با تعیین نقش و بارگذاری اسناد مربوطه برای انواع کالاهای تولیدی یا وارداتی خود شناسه کالا دریافت کند. لازم به ذکر است که شناسه کالا، شناسه ای است که به مجموعه از خصوصیات ماهیتی کالاها تخصیص داده می شود، در نتیجه دریافت شناسه کالا یک بار و به ازاء نوع کالاهای تولیدی یا وارداتی انجام می شود. در مرحله بعد هر بار که کالاها در برنامه تولید قرار می گیرند، تولید کننده وارد بخش "اظهار تولید" شده، شناسه کالای مورد نظر و تعداد را وارد کرده و در نهایت یک فایل اکسل حاوی شناسه های شناور رهگیری را دریافت می کند. در نرم افزار شناسه رهگیری فرانماد می توان فایل اکسل را بارگذاری کرد تا سپس از تولید کالاها و اختصاص شمار سریال به آنها، شماره سریال کالا به شناسه رهگیری آن لینک شود. در آخر نرم افزار یک خروجی اکسل حاوی ارتباط میان شناسه های رهگیری و شماره سریال ها ارائه می کند که باید در سامانه جامع تجارت بارگذاری شود. شماره رهگیری (هم به صورت عددی و هم به صورت بارکد یک بعدی) به همراه شناسه کالا و شماره سریال روی برچسب بارکد چاپ شده و برچسب روی محصول چسبانده می شود. به این ترتیب مصرف کننده می تواند با استفاده از شناسه رهگیری از اصالت کالای خود اطمینان حاصل کند.

با استفاده از نرم افزار شناسه رهگیری سامانه جامع تجارت فرانماد تمام ارتباطات مورد نیاز بین دیتاهای سیستم های نرم افزاری تولید و سامانه جامع تجارت به صورت مکانیزه برقرار شود. به کمک این نرم افزار از ثبت اطلاعات به روش دستی که همواره منجر به بروز خطا می شود، پرهیز خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان رای دانا سیستم تهران ۰۲۱-۴۴۰۴۵۸۹۵ و تلفن همراه ۰۹۳۸۴۲۵۳۰۰۹ تماس بگیرید.

1 2

طرح اخذ و نصب شناسه رهگیری کالا پیش تر برای برخی دیگر از گروه های کالایی اجرایی شده است، به عنوان نمونه از سال گذشته اخذ و نصب شناسه رهگیری لوازم خانگی برای تولید کنندگان و وارد کنندگان این گروه از محصولات اجباری شده است. رای دانا سیستم تهران در زمینه ارائه خدمات نرم افزار شناسه رهگیری و تجهیزات مربوط به چاپ با بسیاری از تولید کنندگان و وارد کنندگان لوازم خانگی، همکاری موفقیت آمیزی داشته است.

چاپ برچسب شناسه رهگیری قطعات یدکی

شناسه رهگیری کالا باید بر روی محصول و تمامی سطوح بسته بندی حاوی محصول و همچنین ضمانتنامه کالا درج شود. روی برچسب های شناسه رهگیری علاوه بر کد پیگیری و بارکد آن باید درج شناسه کالا و سریال کالا نیز الزامی است. بارکد شناسه رهگیری را می توان در اندازه ۲۲٫۸۵x31.35میلیمتر (یا در محدوده مجاز) با رنگ مشکی و پس زمینه سفید و همچنین با رزولوشن ۳۰۰dpi چاپ شود. رای دانا سیستم تهران علاوه بر ارائه خدمات نرم افزاری، خدمات چاپ لیبل و برچسب و همچنین عرضه تجهیزات (دستگاه های لیبل پرینتر ) و مواد مصرفی چاپ را نیز ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های فوق تماس بگیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ٩٩درصد لوازم یدکی هیچی ندارن چرا بدون اینکه به کردم اعلام کنن اجناسو از دمه مغازه ها میبرن اینکار دزدیه وقتی ٧٠ساله بازار لوازم خرتو خره نمیتونن تو١هفته اصلاحش کنن خیلی از مشتوی هام میگن میان دمه مغازه ها هرچی هست میبرن
    شورشو درآووردن بقران

  • ناشناس

    اقا اول باید به مردم خبر بدن یه وقت چند ماهه بدن همه برن کد شناسه بگیرن بعد برن تو باربری ها یا دمه مغازه مردم جنساشونو ببرن بخدا تواین بازار خراب خیلی از مشتری ها میگن صورت منو نفرست توشهره ما میریزن دمه مغازه ها همه چیو میبرن اخه این چه وضعشه ٧٠ساله کار لوازم اینجوریه تو١هفته که درست نمیشه

  • ناشناس

    حضرات این قطعاتی که قبلا خریداری شده و تقلبی هم هستش تکلیفش چیه به عرضه کننده ها باید فرصت بدن که اینا مرجوع بشه بعد اقدامات بعدی انجام بشه آخه این چه تصمیم عجولانه و بدون زیر ساختیه