کد مطلب: ۱۳۸۹۹۴

روایت بانک مرکزی از گرانی و ارزانی کالاها

روایت بانک مرکزی از گرانی و ارزانی کالاها

گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی کالاهای اساسی حکایت از افزایش ۱۸ درصدی تخم مرغ، ۱۰.۹ درصدی مرغ و ۱.۳ درصدی چای در هفته گذشته نسبت به ماه قبل حکایت دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک مرکزی تازه‌ترین گزارش از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را منتشر کرد که براساس آن قیمت ۶ گروه کالایی شامل لبنیات، برنج، حبوب، قند و شکر، چای و روغن نباتی ثابت بوده است. در این هفته، قیمت تخم مرغ ۱.۸ درصد و قیمت گوشت مرغ ۲.۳ درصد کاهش داشته و گروه‌های میوه‌های تازه ۲.۲ درصد، سبزی‌های تازه ۳.۷ درصد و گوشت قرمز ۰.۵ درصد گران شده است.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات، بهای تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل تابت بوده است اما در گروه تخم مرغ، این کالا معادل ۱.۸ درصد کاهش قیمت داشته و شانه‌ای ۱۰ هزار تومان تا ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رفته است.

برنج و حبوب

در این هفته، در گروه برنج بهای تمام اقلام بدون تغییر گزارش شده است. در گروه حبوب اما قیمت لوبیا چیتی معادل ۰.۱ درصد افزایش و لوبیا چشم‌بلبلی ۰.۴ درصد کاهش قیمت داشته و قیمت سایر اقلام ثابت بوده است.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری، سیب قرمز و زرد تخم لبنان و کیوی عرضه نشده و سیب گلاب و انگور عرضه کمی داشته است. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بوده، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شده است.

در میوه‌فروشی‌های سطح شهر اما، بهای پرتقال درجه یک معادل ۹.۹ درصد، گیلاس ۱۶.۷ درصد، هلو ۰.۷ درصد، طالبی ۱.۴ درصد و خربزه ۶.۸ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند. سایر اقلام این گروه بین ۲.۵ تا ۱۹ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. در گروه سبزی‌های تازه بهای خیار معادل ۱.۱ درصد و کدو سبز ۴ درصد کاهش یافته اما سایر اقلام این گروه بین ۳.۱ تا ۹.۵ درصد افزایش داشته است.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل ۰.۸ درصد افزایش و قیمت گوشت مرغ ۲.۳ درصد کاهش داشته و بهای گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بوده است.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته، قیمت قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.