کد مطلب: ۶۷۹۹۵۹

روسیه از ایران پهباد می‌خرد؟

روسیه از ایران پهباد می‌خرد؟

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عنوان کرد که برنامه روسیه برای خرید صدها پهپاد جنگی از ایران نشانگر نیاز فوری مسکو به تجدید قوا پس از چهار ماه جنگ در اوکراین است

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا عنوان کرد که برنامه روسیه برای خرید صدها پهپاد جنگی از ایران نشانگر نیاز فوری مسکو به تجدید قوا پس از چهار ماه جنگ در اوکراین است.

ایسنا، به نقل از فرانسه ۲۴ نوشت: جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه سی ان ان ادعا کرد که توافق ایران با روسیه مبنی بر فروش پهپاد به این کشور نشانگر عزم تهران مبنی بر حمایت از مسکو در جنگ اوکراین است.

وی در ادامه عنوان کرد که فروش این پهپاد لزوما هیچ تاثیری بر روی تلاش‌های مداوم آمریکا مبنی بر مذاکره جهت بازگشت به برجام نخواهد گذاشت.

جان کربی در این باره گفت: ما به دنبال توافق هسته‌ای هستیم که جاه‌طلبی‌های هسته‌ای ایران - حداقل در زمینه تسلیحات هسته‌ای - را از روی میز برمی‌دارد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا بامداد امروز در کنفرانسی خبری مدعی شده بود که ایران برنامه حمایت نظامی از روسیه را در جنگ اوکراین دارد.

معلوم نیست که ایران به روسیه پهپادی تحویل داده است یا نه.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اظهارات مشاور امنیت ملی امریکا درباره فروش فناوری های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین برمی‌گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها بصورت رسمی اعلام شده است.

کنعانی در ادامه افزود: ادعای مقام آمریکایی در حالی است که آمریکا و اروپایی‌ها سالهاست کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح‌های کشنده متنوع خود تبدیل کرده‌اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی ممکن نبود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.