کد مطلب: ۱۲۰۳۲۴

روسیه به هدف خود برای کاهش تورم رسید

روسیه به هدف خود برای کاهش تورم رسید

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: با توجه به تداوم اجرای سیاست‌های پولی و تلاش مسکو برای کاهش نرخ رشد قیمت کالاها، سرانجام نرخ تورم در این کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافت.ب الویرا نابیولینا رییس کل بانک مرکزی روسیه سرانجام توانست به وعده خود در کاهش تورم این کشور عمل کند. پس از آنکه بانک

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: با توجه به تداوم اجرای سیاست‌های پولی و تلاش مسکو برای کاهش نرخ رشد قیمت کالاها، سرانجام نرخ تورم در این کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافت.ب

الویرا نابیولینا رییس کل بانک مرکزی روسیه سرانجام توانست به وعده خود در کاهش تورم این کشور عمل کند.

پس از آنکه بانک مرکزی این کشور در برابر فشارها برای افزایش نرخ بهره در روسیه مقاومت کرد و به اجرای سیاست‌های خود ادامه داد، سرانجام نرخ رشد قیمت مصرف‌کننده در روسیه برای نخستین‌بار به پایین‌ترین میزان خود طی سال‌های گذشته رسید.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که نرخ تورم سال آینده روسیه نیز معادل رقم تعیین شده ۴ درصدی از سوی بانک مرکزی این کشور خواهد بود.

بنا بر اعلام دفتر آمار فدرال روسیه، نرخ تورم در روسیه بیش از میزان مورد انتظار کارشناسان اقتصادی کاهش یافت و از ۵.۸درصد در ماه نوامبر به ۵.۴درصد در ماه دسامبر رسید.

این میزان تقریبا معادل نصف تورم در ماه دسامبر سال گذشته است و با پیش‌بینی بانک مرکزی این کشور تطابق کامل دارد. بانک مرکزی روسیه در یکی از بلندترین دوره‌های رکود در این کشور که مسکو را طی دو سال گذشته درگیر کرده بود، تشدید سیاست‌های پولی را در پیش گرفت و از افزایش نرخ بهره نیز خودداری کرد.

این در حالی بود که بسیاری از بانک‌ها در روسیه خواستار افزایش نرخ بهره در این کشور بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، با وجود این موفقیت، بسیاری از کارشناسان هم‌اکنون نرخ بهره را طی سال آینده میلادی بیش از میزان مورد انتظار بانک مرکزی روسیه پیش‌بینی می‌کند و به نظر می‌رسد هنوز خطر بالا رفتن تورم در روسیه پابرجاست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.