کد مطلب: ۵۶۴۹۷۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روغن موتور کمیاب شد/ چرا عرضه روغن موتور قطره‌چکانی شد؟

روغن موتور کمیاب شد/ چرا عرضه روغن موتور قطره‌چکانی شد؟

با وجود افزایش ۱۰ درصدی قیمت رسمی روغن موتور در هفته جاری، برخی تولیدکنندگان با سودای افزایش ۴۰ درصدی قیمت این محصول از عرضه آن به بازار خودداری می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که این هفته قیمت روغن موتور به صورت رسمی ۱۰ درصد افزایش داشته، فعالان بازار فرآورده‌های نفتی می‌گویند که زمزمه‌هایی در بازار وجود دارد که قیمت این محصول را ظرف یک ماه آینده و به صورت غیررسمی تا ۴۰ درصد افزایش دهند.

همین موضوع موجب شده که روغن موتور در انبارها احتکار شود و عرضه آن به سیستم توزیع قطره‌چکانی شود.

در هفته جاری قیمت روغن موتور خودروهای سبک و سنگین با تصویب ستاد تنظیم بازار و موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ۱۰ درصد افزایش یافت.

با وجود این داود سعادتی‌نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران به تجارت‌نیوز گفت: زمزمه افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور باعث احتکار آن و رواج روغن‌های تقلبی شده است و به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان این محصول به افزایش ۱۰ درصدی قیمت رضایت نداده‌اند.

او ادامه می‌دهد که افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی مانند روغن موتور در شرایطی رخ داده که از مواد اولیه تا کالای نهایی این محصول تولید داخل است و تولیدکنندگان فرآورده‌های نفتی از انواع و اقسام یارانه و تسهیلات دولتی بهره‌مند هستند.

در حال حاضر بازار خرید و فروش روغن موتور با آشفتگی روبه‌رو شده و کارخانجات هم تا حد قابل توجهی عرضه محصولات خود را به بازار محدود کرده‌اند.

برای مطالعه بیشتر در همین مورد، گزارش « افزایش قیمت روغن موتور در تیر ماه » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تمام گرونیها رو الان انجام میدن که دولت بعدی روخوب نشون بدن بابا ما دستتون روخوندیم این مملکت با افراد پنج کلاس سواد و بی کفایت اگه میخواست درست بشه تو این چهل و دو سال درست شده بود چون دو هفته پایانی این دولت خودتان ببینید همه چیزها روگرون کردن که دولت بعدی رو با تدتبیر نشون بدن دولت بعدی مثل همینه فقط اسمشون عوض میشه فعلا هدف اصلی مردم مظلوم فلسطینه

    • ناشناس

      چه قدر سیاست میفهمی بابا تودیع کی هستی جون بابا

  • محمد حسن جنیدی

    بهران ،اسپیدی ،ایرانول وپارس ،چهار غول تولید روغن، دولتی هستند و پالایشگاه دارن ،نباید این هم افزایش بدهند

  • ناشناس

    ۱۰ درصد اشتباست
    ۴۱ درصد افزایش قیمت دادن
    هنوزم حاضر به فروش به بازار نیستن
    تمام تولیدشون برای صادراته
    بازار داخل اصلا مهم نیست

  • ناشناس

    دیگه یادگرفتن هرچیزی که میخوان گرون کنن کمیاب میشه تو انبار کارخانه و دلال احتکار میشه بعد سهمیه بندی میشه قیمت که چند برابر شد بکی پیدا میشه تز دولت میگه مشکل حل اما قیمت چند برابر روغن اشغال تو بازار پر میشه مثل گوشت مرغ برنج روغن خوراکی ….

  • آرش

    تمام کارخونه ها از کارخونه ابمعدنی گرفته تا همین روغن موتور و لبنی و روغن خوراکی و خودروسازی و……. همه مال خودشون هست تهش یه سهامی عام زدن ولی در اصل برای رد گم کنیه . تا پول کم میارن دست تو جیب ملت میکنن به اسم تولید داخل و اشتغال دست تو جیب ملت میبرن . چه تولیدی که کیفیت و قیمتش از نوع خارجی بسیار کمتر و قیمتش بیشتره ؟؟ چه تولید اشتغالی که کارگرش نه سودی از سود کارخونه میبره نه حقوق درست حسابی ای میگیره نه بیمه درستی رد میشه . همه این کارخونه های داخلی فقط و فقط شکل نوینی از استعمار و استثمار هستن .

  • ناشناس

    به کل خبرتون ایراد داره و خواهشا درستش کنید یا کلا با این افراد بی سواد مصاحبه نکنید
    مراحل تولید روغن موتور کجا از صفر تا صد توی ایرانه یا اینکه یارانه بهش تعلق میگیره.بذارید بهتون توضیح بدم:
    روغن موتور تشکیل شده از تقریبا ۸۰ درصد روغن پایه(که توی بورس عرضه میشه و گرون تر از قیمت صادراتش که به خارجیا میفروشن به شرکتای خصوصی فروخته میشه) و تقریبا ۲۰ درصد مواد افزودنی که همه وارداتیه و با نرخ دلار آزاد وارد میشه
    از بحث خود روغن موتور هم بخوایم خارج بشیم،بسته بندی محصول هم به همین صورت هست . یا قوطی فلزی میزنن که آهن این قوطی فلزی وارداتی هست یا قوطی پلاستیکی که مواد اولیش از بورس خرید میشه و باز همون مشکل رو داره
    قیمت بورس محصول بالا بره قاعدتا باید انتظار افزایش قیمت محصولات رو داشته باشیم و دولت هم بابت این افزایش قیمتا هیچ کاری نمیکنه و انتظار داریم مثلا روغن پایه رو ۲۰ درصد گرون تر به کارخونه دار بفروشن و این افزایش قیمت روی قیمت خود روغن موتور تاثیری نداشته باشه. هرچی قیمت مواد اولیه که به بورس عرضه میشه رو بتونن کنترل بکنن این گرونیا رو نمیبینیم.چرا باید یه قوطی پلاستیکی که لازمه ی پخش روغن موتور هست ۱۵ هزارتومن به خاطرش پول داد؟مشکل از کارخونه دارا نیست. آدرس غلط به مردم ندید

  • ناشناس

    منبع خبرتون سرکاریه روغن از ۱۵تیر تو خرده فروشیها ۵۰درصد رفته روش بچه کوچیک هم تو شهر قدم بزنه میفهمه قیمتا چجوریه،ما سیاهی لشکرم نیستیم…

  • ناشناس

    تولید هست عرضه ازشرکت هست اما دلال انبار میکنه

  • جعفر

    عامل همه این مصیبتها دولت بی فکرومستکبر پروراست تومملکتی که معدن نفت سیاه است ومردمش باید برای تعویض روغن خودروی پراید ۵۰۰هزارتومان هرینه کنه.حاضرید نفت وگاز وبنزین وبه قیمت آب به دنیا صادر کنید ولی برای مردم خودتون حتی به اندازه سرسوزن دل نمیسوزونید.چون اصلآ رگ ایرانی بودن ندارید.وباید به شماها شک کرد.