کد مطلب: ۲۱۳۷۳۱

روند صعودی تخریب جنگل‌ها هچنان ادامه دارد

روند صعودی تخریب جنگل‌ها هچنان ادامه دارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر لزوم ایجاد انقلابی جدی برای حفاظت از مراتع و جنگل‌ها، گفت: در برخی مناطق کشور تخریب مراتع و جنگل به رقابت تبدیل شده است.

علی اکبری با یادآوری آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با بیان اینکه فرهنگ درختکاری باید میان مردم ترویج شود، گفت: روز درختکاری روزی نمادین بوده و باید انقلاب و حرکتی جدی برای رجوع همگانی در جهت حفظ و حراست از این میراث بین‌نسلی ایجاد شود؛ این روز باید جدی گرفته شود و تمامی عموم برای کاشت نهال و گسترش فضای سبز گام بردارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه در حفظ و نگهداری از درختان، مراتع و جنگل بسیار غفلت کرده‌ایم، افزود: روند صعودی تخریب جنگل‌ها و مراتع ادامه داشته و امروزه جنگل‌ها به صورت وسیعی مورد استفاده انسان‌ها قرار گرفته به‌طوری که حیات این اکوسیستم به شکل خطرناکی به مخاطره افتاده است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش همگانی برای حفظ جنگل و مراتع، ادامه داد: زنگ تخریب مراتع باید به صدا درآید و فرهنگ‌سازی مناسبی از سوی رسانه‌های جمعی به‌ویژه صدا‌و‌سیما انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه در برخی مناطق کشور تخریب مراتع و جنگل به رقابت تبدیل شده است و مردم در تخریب آن از هم پیشی می‌گیرند، گفت: جلب مشارکت مردم مهمترین راهکار حفظ مراتع و جنگل‌های کشور است.

اکبری با انتقاد از اینکه سرانه فضای سبز کشور بسیار اندک است و باید افزایش یابد، گفت: زمانی که نظام طبعیت دستخوش تغییر می‌شود حیات خاک، حیات وحش و معاش مردم نیز با تهدید مواجه می‌شود و باید تلاش کرد که فضای سبز، مراتع و جنگل‌ها به عنوان شاهرگ پایداری خاک در طبیعت حفظ شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم، با بیان اینکه طرح تنفس جنگل کارایی لازم برای حفاظت از جنگل را ندارد، افزود: مدیریت بهره برداری از جنگل باید در دستور کار قرار گیرد؛ در کشوری مانند نیوزیلند که آب‌و‌هوایی مانند شمال دارد درختان را قطع و جایی که لازم باشد اقدام به کاشت نهال می‌کنند و به این شکل نیست که بهره‌برداری از جنگل متوقف شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین هر 20 سال یک بار تمامی درختان را قطع و جای آن‌ها نهال می‌کارند بنابراین با توجه به تقارن آب‌و‌هوای شمال با برخی کشورها نیاز است از تجارب آنها بهره برد در واقع توقف بهره‌برداری از جنگل به معنای تخریب بیشتر مراتع بوده و به هیچ وجه اثرگذار نبوده و نتیجه عکس دارد.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.