کد مطلب: ۴۶۳۴۰۴

قیمت طلا چه روندی را در پیش گرفته است؟

قیمت طلا چه روندی را در پیش گرفته است؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز با ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۵۹ هزار تومان رسید. آیا این روند صعودی بازار طلا ادامه خواهد یافت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز با ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش به یک میلیون و ۵۹ هزار تومان رسید. آیا این روند صعودی بازار طلا ادامه خواهد یافت؟ علاوه بر این، روند سکه طلا در بازار چگونه است؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشته است: سیگنال‌های مثبت از طلای جهانی و نرخ داخلی دلار، سکه را به قله جدید هدایت کرد. قیمت هر سکه طرح جدید روز شنبه ضمن افزایش ۲۵۰ هزار تومانی به سطح بی‌سابقه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی صعود کرد. سکه پنجشنبه گذشته به دلیل عقبگرد تند طلای جهانی از مرز ۱۸۰۰ دلار تحت فشار قرار گرفت اما صعود مجدد اونس به بالای ۱۸۰۰ دلار در آخرین معاملات بازار جهانی، شنبه از سکه حمایت کرد. البته برخی در کنار نوسان طلای جهانی، شناسایی سود در بازار سکه را هم عامل فشار بر قیمت‌ها عنوان کردند. نکته جالب توجه این است که سکه در روزهای اخیر در مقایسه با دلار رشد کمتری را ثبت کرده است. در کنار کاهش جدی ورود منابع ارزی به کشور، بازدهی پایین‌تر دلار از ابتدای سال را هم باید عاملی در جهت جاماندگی سکه در هفته اخیر دانست.

افزایش ۷ درصدی اونس طی ۶ هفته

این روزنامه در گزارشی دیگر نوشته است: طلا در هفته گذشته توانست با قدرت خود را بالای مرز ۱۸۰۰ دلاری حفظ کند. اما سوال اصلی تحلیلگران و معامله‌گران برای هفته‌های پیش‌رو این است که این توقف و استحکام موقعیت بالای مرز روانی ۱۸۰۰ دلار به معنای بازگشت به محدوده قیمت‌های پایین‌تر است یا رالی قیمتی طلا که شش هفته متوالی طول کشیده است، در هفتمین هفته هم ادامه خواهد داشت.

ارزش اونس طی این شش هفته بیش از ۷ درصد افزایش داشت تا در نهایت بتواند در پایان هفته‌ای که گذشت کار خود را در قیمت ۱۸۱۰ دلاری به پایان برساند. دو عامل اصلی رالی بی‌سابقه قیمت طلا در یک ماه و نیم گذشته افزایش مجدد بیماران کرونایی و بالاگرفتن مجدد تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین است. دو عاملی که در صورت رفع شدن منشأ آن می‌توانند بلافاصله حمایت خود را از طلا بردارند و در صورت تحقق این سناریو قیمت فلز زرد احتمالا با کاهش قابل توجهی مواجه خواهد شد. اما در حال حاضر و با توجه به اینکه تمام عوامل حمایت‌کننده طلا در بازارها فعال هستند، فضای کلی پیش‌بینی تحلیلگران همچنان از ادامه روند صعودی قیمت اونس حکایت دارد.

بازه قیمتی جدید اونس

طبق نظر تحلیلگران، طلا در ماه جاری (جولای) وارد بازه قیمتی جدیدی شده است. در حالی که بازه معاملاتی طلا برای ماه‌های می‌و آوریل حدود ۱۶۶۸ تا ۱۷۵۰ دلار مشخص شده بود، این پناهگاه‌ امن دارایی برای ماه جولای وارد بازه ۱۷۵۰ تا ۱۸۳۰ دلار شده است. این بازه با در نظر گرفتن شرایطی است که برخی تحلیلگران تکنیکال طلا مرز ۱۸۰۰ دلاری را در صورت حفظ عوامل تحریک‌کننده طلا، خط حمایتی جدید آن می‌دانند.

با این حال طلا در هفته گذشته در حوالی مرز ۱۸۰۰ دلار معامله می‌شد و برای لحظاتی بالای این مرز و برای لحظاتی پایین این مرز معامله می‌شد. تحلیلگران بازارها با توجه به توقف و نوسان اندک طلا، دو سناریو را برای آینده کوتاه‌مدت طلا محتمل می‌دانند؛ رالی مجدد طلا و خیزش به سمت محدوده‌های قیمتی بالاتر یا پایین آمدن قیمت به دلیل فقدان تقاضا در بازارها.

دنیل پاویلونیس کارشناس بازارها در RJO Futures بر این باور است در صورتی که طلا بتواند مرز مقاومتی ۱۸۲۹ دلاری را بشکند، این فلز ارزشمند قابلیت حرکت به سوی قله تاریخی اونس را دارد. او در این باره اظهار کرد: طلا در حال ساختن سد مستحکمی در اطراف مرز ۱۸۰۰ دلاری است. اگر قیمت اونس بتواند مرز ۱۸۲۹ دلاری را لمس و از آن عبور کند، موقعیت مناسبی برای رسیدن به قیمت ۱۹۲۳ دلاری دارد. این تحلیلگر بازارها درباره جهت حرکت قیمت طلا نیز افزود: پیش‌بینی من این است که در هفته‌های پیش‌‎رو طلا می‌تواند مرز اول را بشکند و به سمت قیمت‌های بالاتر حرکت کند.

مرزهای تکنیکال طلا

با وجود پیشروی طلا طی ۶ هفته گذشته، تحلیل‌ کارشناسان نشان می‌دهد اونس هنوز قابلیت افزایش قیمت در هفته‌های پیش‌رو را دارد.

کاهش مجدد ارزش شاخص دلار آمریکا در کنار وضعیت آشفته ژئوپلیتیکی در جهان، می‌توانند در کنار عوامل دیگر از جمله کرونا، همچنان سبب افزایش ارزش اونس شوند. افشین نبوی معاون ارشد در MKS SA کف قیمت اونس را ۱۸۰۰ دلار و سقف آن برای هفته آتی را ۱۸۲۰ دلار مشخص کرده است. او همچنین اضافه کرده است که در صورت شکستن مرز ۱۸۲۰ دلاری و حرکت فزاینده قیمتی، دسترسی به مرزهای ۱۸۵۰ دلاری و ۱۹۰۰ دلاری نیز ممکن خواهد بود.

با این وجود گروهی دیگر از تحلیلگران به سرمایه‌گذاران درباره اصلاح قیمتی طلا در مقطع کنونی هشدار داده‌اند. به عقیده این گروه بعید به‌نظر نمی‌رسد که روزهای آینده طلا به زیر مرز ۱۸۰۰ دلار بازگردد حتی اگر به‌طور کلی روند قیمت فلز زرد افزایشی باشد.

پیش‌بینی قیمت طلا در آینده را در گزارش چشم‌انداز طلا تا پایان تیر ماه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان سکه از طلا ارزان تر درمی اید

    • ناشناس

      یک شانزدهم پوند یا تقریبا 28.35 گرم

  • ناشناس

    دوستان میشه بگین هر اونس چند گرمه ممنون

    • ناشناس

      31.1 گرم

  • حسن

    طلا گرمی 1200 را خواهد زد تاریخ بزن..

  • سهراب

    سال 92 که دولت تدبیر وامید شروع بکار کرد طلا گرمی نود وسه هزار تومن بود
    در دوره بعدی ستادهای همین اقای ریئس جمهور اعلامیه میدادند پیامک میدادند که اگر اقای رئیس رئیس جمهور بشه دلار از مرز ده هزار تومن رد میشه
    باید بگم شایدتاده هزار میرسید ولی نه بیست وپنج وپونصد
    قابل توجه اونایی که پیامک واعلامیه میدادند

  • حسن

    قیمت دلار کمتر از 30000 تومن نه به نفع دولته و نه به نفع مردم به شرط اینکه دولت بتونه تورم را مهار کنه

  • حسن

    طلای آبشده این هفته 4900 را رد خواهد کرد

  • حسن

    طلای آبشده 4900 را رد خواهد کرد این هفته تاریخ بزن

  • علی

    سلام دوستان به نظرمن طلا تا گرمی ۱۲۰۰ میره بالا ولی احتمال قوی یک افت شدیدی داشته باشه مثل چند سال پیش که تا ۱۶۰ هزار رسید ولی یکدفعه اومد پایین رو ۹۰ قفل شد خیلی از طلا فروشان سکته کردن.اگه طلا دارین به ۱۲۰۰ نرسیده بفروشید.

  • حسن

    طلای آبشده تا 4900 جا دارد تاریخ بزن

  • ناشناس

    توروخدا طلا رو ارزان کنید

    • علي

      چشم
      بهش میگم