کد مطلب: ۲۹۷۱۴۲

روند نزولی پوند انگلیس برای پنجمین روز متوالی

روند نزولی پوند انگلیس برای پنجمین روز متوالی

با افزایش نگرانی‌ها از سرنوشت مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، پوند انگلیس برای پنجمین روز متوالی نزولی شد.

با افزایش نگرانی‌ها از سرنوشت مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، پوند انگلیس برای پنجمین روز متوالی نزولی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ در بازارهای جهانی ارز، نگرانی از اعمال تعرفه ۵۰ میلیارد دلاری آمریکا بر کالاهای وارداتی چین باعث شد دلار وارد مدار صعودی شود. علی‌رغم آنکه اتحادیه اروپا اعلام کرد آماده ارائه تضمین‌های جدید به انگلیس در خصوص جایگاه این کشور در اروپا در دوران بعد از بریگزیت است، مخالفت‌ها با این پیشنهاد به روند صعودی پوند خاتمه داد و واحد پول انگلیس مجددا با کاهش ارزش مواجه شد.

در مبادلات چهارشنبه، پوند انگلیس با ۰.۲ درصد کاهش به ۱.۲۸۲۹ دلار رسید تا این ارز یک درصد ارزش خود را طی ماه جاری از دست داده باشد. پوند که تا پایان ماه اوت در سطح ۱.۳۰۴۳ دلار نیز قرار گرفت با شروع ماه جدید با آمارهای نگران کننده از وضعیت اقتصاد انگلیس، اختلاف بر سر چگونگی خروج از اتحادیه اروپا و موضع سرسختانه دولت ترزا می، نخست‌وزیر برای بریگزیت وارد محدوده قرمز شده است.

کنستانتینوس آنتیس، مدیر مرکز تحقیقات موسسه «ای‌دی‌اس‌اس» گفت: با توجه به ضعف‌های پوند از یک سو و روند صعودی دلار از سوی دیگر، انتظار ثبت سطح ۱.۲۸ دلاری برای هر پوند و حتی کانال‌های پایین‌تر چندان دور از انتظار نخواهد بود.

پیش‌تر خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشته بود ممکن است در صورت نرسیدن به توافقی مشخص بر سر بریگزیت، پوند ۱۰ درصد ارزش خود را از دست بدهد.

والنتین مارینوف، مدیر بخش ارزی «گروپ ۱۰» گفت: پوند دیگر گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاران تا زمان مشخص شدن تکلیف بریگزیت نیست و حفظ سطوح فعلی برابری پوند در برابر یورو و دلار در دوره پسابریگزیت چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.